אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ארה"ב: יום שישי השחור יצא לדרך בצל המשבר צילום: רויטרס

ארה"ב: יום שישי השחור יצא לדרך בצל המשבר

הלילה נפתחה רשמית עונת מכירות חג המולד בארה"ב, המרכזת בדרך כלל 40%-50% מהמכירות הקמעונאיות בארה"ב. מומחה: "יום שישי השחור יהיה האינדיקאטור הראשון שיאמר לנו עד כמה המצב קשה"

28.11.2008, 12:46 | סוכנויות הידיעות

רשתות קמעונאיות וחנויות רבות פתחו את דלתותיהן בחצות הלילה (ו') שעבר (שעון ארה"ב), כחלק ממבצעי "יום שישי השחור", יום השישי הראשון שאחרי חג ההודיה, בו לפי המסורת, נפתחת עונת המכירות המיוחדות לחג המולד. בתקופה הזו מתבצעות בין 40% ל-50% מהמכירות הקמעונאיות בארה"ב, ומלבד שעות פתיחה לא שגרתיות, החנויות מציעות גם מבצעי הנחות מיוחדים.

צרכנים אמריקאים. האם יעוטו על המבצעים?, צילום: רויטרס צרכנים אמריקאים. האם יעוטו על המבצעים? | צילום: רויטרס צרכנים אמריקאים. האם יעוטו על המבצעים?, צילום: רויטרס

מן הסתם, השנה חוששים הקמעונאים מהשפעות המשבר הכלכלי, שאחד מסימניו הוא ירידה בהוצאות הצרכנים. יום שישי השחור אמור להוות אינדיקאטור שיראה, האם החששות יתממשו. אנליסטים מעריכים, שמבחינת המכירות, עונת החגים הנוכחית תהיה מהגרועות בעשורים האחרונים. "הוצאות הצרכנים על מתנות לחגים יירדו בצורה משמעותית", אמר אריק אנדרסון, פרופסור לשיווק בבית הספר למנהל עסקים קלוג. "יום שישי השחור יהיה האינדיקאטור הראשון שיאמר לנו עד כמה המצב עוד יהיה קשה".

חלק מהקמעונאים ניסו השנה להקדים תרופה למכה, והורידו מחירים כבר אתמול (ה'). כך למשל רשת וול-מארט, רשת הקמעונאות הגדולה בעולם, כבר התחילה במבצעי חג המולד. היא הורידה בשליש את המחירים של כמה סוגי טלוויזיות, הציעה למכירה מכנסי ג'ינס ב-4 דולר ופרסמה, שמבצעים "סודיים" נוספים מחכים ללקוחות בתוך הסניפים, במטרה למשוך לקוחות להיכנס לחנויות.

תגיות