אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי: יו"ר H&O מודה שבחברה "מאוכזבים מהרכישה של טאג וומן" צילום: אביגיל עוזי

בלעדי: יו"ר H&O מודה שבחברה "מאוכזבים מהרכישה של טאג וומן"

ישראל פלג ל"כלכליסט": "היתה לנו ציפייה שטאג תמשוך קהל לקוחות אחר, אבל המשבר הכלכלי פגע בתוכניות". בכוונת החברה לפתוח חנויות קטנות יותר של H&0

02.12.2008, 08:17 | אורנה יפת

ישראל פלג, יו"ר דירקטוריון H&O, לא מרוצה מטאג וומן. בשיחה עם "כלכליסט" הודה פלג: "אנחנו מאוכזבים מהרכישה של טאג וומן על פי מבחן התוצאה". לדבריו, "רכשנו אותה כי H&O קרובה לרוויה מבחינת ההתרחבות שלה בארץ, וחיפשנו מותג אופנה שיפנה לקהל יעד חדש שלא קונה ב־H&O אבל שגם לא יעשה קניבליזציה לרשת".

טאג וומן, שעמדה לפני קריסה, נרכשה בידי H&O לפני כשנתיים. בשנה וחצי החולפות היא הרחיבה את טאג וומן ופתחה עשר חנויות חדשות שהתווספו ל־21 הקיימות. במרץ האחרון השלימה החברה מהלך של רה־ארגון וגייסה את המנכ"ל אילן בז'ה. "היתה לנו ציפייה שטאג תמשוך קהל לקוחות אחר, אבל המשבר הכלכלי פגע בתוכניות שלנו", אמר פלג.

פלג. אף אחד לא יקנה כיום את טאג וומן, צילום: אביגיל עוזי פלג. אף אחד לא יקנה כיום את טאג וומן | צילום: אביגיל עוזי פלג. אף אחד לא יקנה כיום את טאג וומן, צילום: אביגיל עוזי

אתם מנסים למכור את טאג וומן?

"אף אחד לא יקנה כיום את טאג. אבל אנחנו בתהליך של חשיבה ובדיקה לאן אנחנו לוקחים את הרשת. נבצע תהליכי ייעול, ואולי נסגור חנויות לא רווחיות. החנות בקניון ארנה וגם החנות בנמל תל אביב אינן רווחיות. ננסה להוריד שכירויות של חנויות, נצא בקרוב במבצעי 1+1 למשך שבועיים כדי להגדיל מכירות, אבל בכל מקרה לא נקיים מצב הפסדי לאורך זמן".

האם תפטרו עובדים כחלק מצעדי ההתייעלות?

"צריכה להיות התייעלות, ואם נצטרך גם נפטר עובדים. אבל כרגע אנחנו עדיין לא מפטרים".

לדברי פלג, הקנייה בטאג וומן נעצרה כתוצאה מהעצירה הכללית של הקניות במשק. "בספטמבר האחרון עוד ראינו בחלק מהחנויות עליות של 30%, אבל באוקטובר זה עצר".

החברה, לדברי פלג, גם לא תרחיב את הקונספט H&O LOOK, שחנות ראשונה שלו נפתחה באפריל האחרון בקניון קריית אונו. "לא בטוח שזה הזמן הנכון לפתח את הקונספט הזה. אנחנו מבצעים בדיקה מחדש של הקונספט וייתכן שלא נרחיב אותו", הודה פלג. בעבר אמרו בענף האופנה כי הרשת מתכננת פתיחה של שש חנויות לפחות, ובעיקר בקניונים חדשים שייפתחו ובהם לא תהיה חנות גדולה של H&O.

בחנות היחידה שנפתחה נמכרים רק המותגים היוקרתיים יותר מהקולקציה של H&O, והחנות מתפרסת על שטח של 380 מ"ר בלבד. "מאז שהחנות נפתחה באפריל האחרון, לא עמדנו ביעדי המכירות. בימים כאלה מי שעושה גלים והרבה מבצעים מוכר, ומי שלא עושה גלים לא מוכר".

עם זאת, פלג חשף כי בכוונת החברה לפתוח חנויות קטנות יותר של H&O במקום חנויות ענקיות של 700–1,700 מ"ר. "בתקופה כזו צריך לעשות התאמות למצב הכלכלי. המתכונת המצומצמת של חנויות כמו זו שפתחנו ביקנעם, בגודל של 490 מ"ר, היא כנראה התשובה הנכונה בתקופה זו, כי הרשת גם נותנת תמהיל מוצרים וגם מעניקה value for money לצרכן שמחפש מוצרים במחיר נוח וזול".

"H&O לבדה היא חברה יציבה ומרוויחה", אומר פלג, "ואף שגם בה מורגשת האטה, עדיין אין פגיעה במכירות. אני מעריך שגם אם ההאטה במשק תשפיע במידה כזו או אחרת על הרשת, H&O עדיין תרוויח".

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
מצטרפת ומוסיפה
עם כל הכבוד לפריסת הרשת בכל חור אפשרי, מתי יבינו בעלי העיניין שלשכור פרזנטור יקר ולעשות קמפיין ענקי לא ישפר את המוצר?? תקחו דוגמה מאחת החנויות הכי מצליחות בארץ (ובאירופה) - זארה. תקציב הפרסום שלה עומד בארץ על כמעט אפס! ועדיין החנות שוקקת, הרווחים מופלאים והבגדים - חגיגה לכל חובב אופנה!! הכל מתחיל ונגמר בבגד. אי אפשר לרמות צרכן, כי בסופו של גבר הוא מגיע לחנות ולא מוצא כלום והוא לא יפתח את הארנק בגלל שגלית גוטמן בפוסטר מולו!!! הוא בא לקנות את הבגד - וכאן קבור הכלב! העיצוב ישן! ארכני! ונראה כמו חנות לבגדי מבוגרות שלא מצליח למכור את עצמו! תחליפו מעצב! זה הכל. אני מוכנה להתנדב!
בעלת טביעת עין חדה  |  07.12.08
8.
לא קניתם את תג בקריסה אתה הרסת אותה
אם קניתם את תג בקריסה איך זה ששנתיים אחרי שהמותג אצלכם אתם מציגים הפסד פי שלושה מההפסד בשנת הרכישה ומי בכלל קונה חברה בקריסה בכזה מחיר? תפסיק כבר לכסות כל הזמן את התחת שלך נכשלתם המוצר שלכם ניראה גרוע מאד השנה וככה גם החנויות.
גיא לוין , תל אביב  |  02.12.08
7.
להוריד מחירים
באתי לחנות כדי להוציא לפחות 500 ש"ח וגיליתי שהמחירים גבוהים יחסית למבצעים בכל הארץ אז לא קניתי כלום, תבינו כרטיס מועדון זה טוב לתקופות צמיחה אבל כרגע זה בכלל לא הנחה משמעותית,חוץ מהעניין הזה, בגדים וגינסים שקניתי אצלהם היו באיכות מעולה אהבתי את המקוריות בבגדים רק מה עדיף קצת פחות הדפסות תפירות וצבעים חזקים על חלק מהבגדים, אני מעדיף כמה שיותר פשוט וקולע כמו הדורבן
רונן , מודיעין  |  02.12.08
6.
יש מצב שמישהו קורא ומתייחס לתגובות שלנו?
כי אם כן - תדעו שכל מה שכתבו כאן נכון מאוד, ואין לי מושג איך הרשת בכלל מוכרת משהו. אין לה קונספט ייחודי, היא סתם עוד חברה חקיינית באיכות עלובה, שגם לא מתאפיינת במחירים זולים או איזשהו יתרון יחסי על מתחרותיה. פשוט לא שווה לרכוש שם. מה עוד שגם לא ממש תמכתם במותג, בישראל יש היום נטייה לפתוח חנות, לצלם קטלוג, לתקוע מחירים... ולצפות שהמותג יבנה את עצמו. לא יודעת זה לא עובד עלי כבר.. זה לא יחודי, זה לא מעניין.
צודקיםםםם  |  02.12.08
לכל התגובות