אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מדידת הרייטינג של אתרי אינטרנט - בעוד כ-3 חודשים צילום: shutterstock

מדידת הרייטינג של אתרי אינטרנט - בעוד כ-3 חודשים

חברות האינטראקטיב יחתמו בשבוע הבא על התקנון הסופי שיאפשר למדוד את הרייטינג. חברת גמיוז המיוצגת בישראל על ידי ארז בהט ו-Market Watch תטמיע את המערכת באתרים ובבתי האב

02.12.2008, 16:48 | מיטל זדה

ביום רביעי הבא יחתמו חברות האינטראקטיב על התקנון שיאפשר למדוד את הרייטינג באתרי האינטרנט. המהלך מתאפשר שנה לאחר שהסתיים המכרז ונבחרה חברת המדידה גמיוז שתטמיע את המערכת באתרים, כמו גם בקרב בתי האב.

מדובר בסיומו של תהליך ארוך שהחל לפני למעלה משנתיים, אז החליט איגוד חברות הפרסום לבצע מכרז שיאתר את החברה שתפעיל כלי מדידה שיספק מידע מפורט על הרגלי הגלישה של האוכלוסייה בישראל, לצד נתוני רייטינג של האתרים השונים בישראל.

על המדידה תפקח ועדת המדרוג של האינטרנט, בה יהיו חברים משרדי האינטראקטיב לצד האתרים שייקחו בכך חלק. מנכ"ל הוועדה יהיה שגיא סטוניס ואילו היו"ר, שיהיה נציג החברים, יתחלף ברוטציה. להערכת סטוניס, תהליך המדידה בפועל יחל כשלושה חודשים לאחר החתימה עם גמיוז על ההסכם, שאמור להתבצע מיד לאחר החתימה על התקנון.

חברת גמיוז, המיוצגת בישראל על ידי ארז בהט ו-Market Watch של אבינועם ברוג, זכתה במכרז שהתקיים ובו השתתפו גם החברות: נילסן, קומסקור ו- TNS טלסקר.

תגיות