אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בטר פלייס חשפה את עמדות הטעינה של המכוניות החשמליות

בטר פלייס חשפה את עמדות הטעינה של המכוניות החשמליות

החברה מבקשת להעמיד בישראל כחצי מיליון נקודות טעינה עד סוף 2011

08.12.2008, 10:49 | ליאור גוטמן

מיזם המכוניות החשמליות מעלה הילוך: חברת בטר פלייס בראשות שי אגסי חשפה היום רשמית את עמדות הטעינה של המכוניות החשמליות. עמדות אלו מהוות חלק מתשתית החשמל עבור הפעלה וטעינה של מכוניות חשמליות.

באירוע שנערך בחניון רשת אולמות הקולנוע סינמה סיטי ברמה"ש הציג מנכ"ל החברה, משה קפלינסקי, את עמדת הטעינה ואת תהליך טעינת המכוניות כפי שיתבצע על ידי לקוחות החברה.

עמדת הטעינה של בטר פלייס עמדת הטעינה של בטר פלייס עמדת הטעינה של בטר פלייס

"מדובר בשלב נוסף בהגשמת חזון המכונית החשמלית עליו הכרזנו לפני כשנה", מסביר קפלינסקי. הוא הבטיח שעד סוף השנה הנוכחית יוצבו בישראל כ-500 עמדות טעינה. לדבריו, סקר שערכה חברת החשמל מצביע שניהול רשת חשמל עבור מיזם הטעינה לא ישפיע באופן מהותי על צריכת החשמל של כלל הגופים במשק, מוסדיים או פרטיים.

המיזם, בהובלת החברה לישראל ובטר פלייס, מתעד להעמיד בישראל כחצי מיליון נקודות טעינה מסוג זה עד סוף 2011. בכמה ערים בישראל, בהן תל אביב, חיפה וירושלים, כבר החלו בהקמת פיילוט בחניונים.

עמדות הטעינה פותחו בישראל על ידי "נקודה די.אם. עיצוב וטכנולוגיות". כל עמדה יכולה לספק חשמל לשתי מכוניות במקביל. עמדות אלו ישמשו בעתיד הקרוב את תשתית הטעינה במדינות השונות עמן חתמה בטר פלייס על הסכם לשיתוף פעולה: דנמרק, קליפורניה, אוסטרליה והוואי.

עמדת הטעינה, בצבעי כחול ואפור, נראית כעמוד חניה בינוני בגודלו, כאשר מצדדיו נמצאים שני שקעי חיבור לכבל חשמלי שיוצא מהרכב. קפלינסקי מסביר שנושא הבטיחות של עמדת הטעינה חייב את התקנתו בעיקר בשטחים ציבוריים. עד סוף 2009 יותקנו מספר עמדות החלפת סוללה.

מבטר פלייס נמסר כי בכל רכב חשמלי תותקן מערכת לניהול צריכת החשמל בשם AUTOS. מערכת זו תנהל ותגדיר את צריכת החשמל הדרושה לרכב.

תגיות

20 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

16.
תשובה ל-9 - לגבי המצברים
יש היום לפחות 6 חברות בעולם שעובדות על מצברים מסוג חדש (Ultra Capasitors) שיהיו הרבה יותר קלים, ייטענו במהירות ואורך החיים שלהם יהיה כמעט אינסופי. אחת הדוגמאות היא EESTOR (תעשו חיפוש בגוגל). להערכתי תוך שלוש שנים יהיו מצברים כאלה בייצור המוני - מה שיגרום למכונית חשמלית להיות הרבה יותר כלכלית והרבה פחות מזהמת.
אודי  |  09.12.08
לכל התגובות