אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מכירות מקדונלד'ס בעולם עלו ב־7.7% צילום: בלומברג

מכירות מקדונלד'ס בעולם עלו ב־7.7%

אנליסטים צפו לעלייה של 5.2% במכירות של רשת המזללות, אך בעקבות המיתון יצאה הרשת במבצע של צ'יזבורגר כפול וקפה תמורת דולר בלבד, והמכירות זינקו בהתאם

08.12.2008, 16:45 | סוכנויות הידיעות

מכירות מקדונלד'ס העולמיות עלו בנובמבר בשיעור של 7.75 והביסו את תחזיות האנליסטים, לאחר שרשת המזללות מכרה כמות גדולה מהצפוי של צ'יזבורגרים כפולים בדולר וקפה על רקע הזינוק בשיעורי האבטלה.

מכירות בחנויות בארה"ב הפתוחות 13 חודשים לפחות עלו ב־4.5% בעוד הרכישות באירופה עלו ב־7.8%. אנליסטים צפו כי המכירות העולמיות יעלו ב־5.2%. צרכנים רכשו יותר פריטים מתפריט הדולר כמו גם את הקפה של הרשת, הזול יותר מאשר בסטארבאקס. זאת על רקע מחיקת 533 אלף משרות בארה"ב בנובמבר, השיעור הגבוה ביותר ב־34 שנים. הכלכלות המקרטעות של אירופה הביאו לעליה ברכישה כריכים קטנים וטורטיות עם נתחי עוף.

המכירות ברחבי ארה"ב, בחנויות הפתוחות יותר מ-13 חודשים, גדלו ב-4.5% בעוד שהמכירות באירופה גדלו ב-7.8%. צפי האנליסטים של הצביע על עלייה של 5.2% בלבד.

הגידול במכירות נבע ממכירות מוצרים המופיעים ב'תפריט הדולר' כמו גם קפה שזול בהרבה ממחירו אצל המתחרה סטארבקס. זאת למרות גל הפיטורים ששטף את ארה"ב בחודש נובמבר וכלל 533 אלף מפוטרים חדשים.

"הלקוחות מגיבים בצורה טובה להצעות של מקדונלדס, למרות הסביבה העסקית הקשה", כך מוסר Peter Jankovskis, מנהל ההשקעות בחברת Oakbrook האמריקאית.

תגיות