אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גיוון רוכשת קו מוצרים Bravo לאבחון צרבת כרונית תמורת 20 מיליון דולר צילום: סיון פרג'

גיוון רוכשת קו מוצרים Bravo לאבחון צרבת כרונית תמורת 20 מיליון דולר

גיוון מצפה כי הרכישה תתרום 20 מיליון דולר לשורת ההכנסות ב-2009 ומעריכה שהרכישה תהיה רווחית לאחר שתעתיק את קו הייצור של הגלולה לישראל

09.12.2008, 09:10 | תומר קורנפלד
גיוון אימג'ינג מוצאת שימוש לקופת המזומנים השמנה שלה הכוללת 108 מיליון דולר. אתמול הודיעה החברה שפיתחה גלולת וידאו לאבחון אי סדירויות במערכת העיכול – על רכישת קו מוצרים חדש הנקרא Bravo מבוסס גלולה לאבחון צרבת כרונית (GERD) בתמורה ל-20 מיליון דולר. גיוון מעריכה, שבעקבות הרכישה שורת ההכנסות לשנת 2009 תגדל ב-12 מיליון דולר ותתרום לרווח הנקי לאחר העתקת קו הייצור של הגלולה לישראל.

את קו המוצרים רוכשת גיוון מחברת Medtronic. חלק קטן מהתשלום מותנה בהשלמות עבודות פתוח של מערכת להכנסת הגלולה לגוף על ידי Medtronic. בשנים עשר החודשים שלאחר חתימת ההסכם תמשיך Medtronic לספק לגיוון את מוצרי ה-Bravo כשבמקביל – תפעל גיוון להעתקה קו הייצור של הגלולה לישראל. כתוצאה מהרכישה, גיוון מעריכה שתרשום הוצאה חד-פעמית של כ-5 מליון דולר ברבעון הרביעי של שנת 2008.

חומי שמיר, נשיא ומנכ"ל גיוון אימג'ינג אמר: "אנו מאמינים שקיימת סינרגיה משמעותית והתאמה אסטרטגית בין Bravo,שהינה קפסולה ידידותית לבדיקת צרבת כרונית לבין פלטפורמת ה-PillCam שלנו".

גיוון מספקת מספר נתונים על הפוטנציאל של קו המוצרים לאחר שבשנת 2007 נערכו מעל ל-258,000 פרוצדורות אבחון בארצות הברית. על פי הערכות, כ-147 מיליון אנשים בארה"ב, יפן, צרפת, גרמניה, איטליה, ספרד ובריטניה סובלים מצרבת כרונית כשבארה"ב קיים החזר ביטוח רפואי נרחב למוצר.

תגיות