אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קוסמיקס מציעה חיפוש קונספטואלי צילום מסך: kosmix.com

קוסמיקס מציעה חיפוש קונספטואלי

הסטארט-אפ שגייס 20 מיליון דולר ינסה להציב אלטרנטיבה לגוגל: לינקים, תמונותונושאים קשורים במקום תוצאות חיפוש מדויקות

09.12.2008, 12:26 | יוסי גורביץ
חברת קוסמיקס, סטארט-אפ בתחום החיפוש, העלתה הבוקר (ג') לרשת את אתר-הבטא שלה. קוסמיקס השלימה לאחרונה סבב גיוס כספים של 20 מיליון דולרים. בין המשקיעים נמצאים מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס ואד זנדר, מנהל מוטרולה לשעבר. זנדר, שעמד בראש מוטורולה כשזו שיווקה את הסלולרי הפופולרי Razr, גם יצטרף לחברה כיועץ.

קוסמיקס נראה כמו פורטל, ומייסדיו ממהרים לומר שהוא לא אמור להתחרות ישירות בגוגל, אלא להציב לה אלטרנטיבה. חיפוש בו מביא, ראשית, "מבט מהיר" - בדרך כלל ציטוט מוויקיפדיה על הערך – ומתחתיו, מבחר חדשות על הערך, וכן תמונות. גלילת העמוד מציגה התייחסות בבלוגים לערך. קישורים לנושאים קשורים ולאתרים רלוונטיים מופיעים בבר הימני.

מזכיר מראה של פורטל. קוסמיקס, צילום מסך: kosmix.com מזכיר מראה של פורטל. קוסמיקס | צילום מסך: kosmix.com מזכיר מראה של פורטל. קוסמיקס, צילום מסך: kosmix.com

מייסדי קוסמיקס – אנאנד רג'ארהמאן וונקי הארינאראיאן מכרו בעבר את אתר הסחר המקוון Junglee לאמזון. הם מתרחקים מהטענה שהאתר שלהם אמור לשמש "גוגל קילר", אולי בגלל כשלונו של המיזם האחרון שהודבקה לו הטענה הזו, Cuil. יש לציין שהשימוש בקוסמיקס מזכיר מאד את קול, אם כי העיצוב שלו נקי הרבה יותר.

ג'ארהמאן אמר לגארדיאן הבריטי כי "אם אתה רוצה פריט מידע ספציפי, חפש אותו – וגוגל היא ההימור הטוב ביותר שלך. אבל לפעמים אנו לא מחפשים פריט מידע, אלא אחר התמונה הרחבה. לפעמים הרבה יותר מועיל לקבל את הדעות, הדיון וההערות שמסביב לנושא. זה לא רק טקסט. זה הרבה יותר גילוי מאשר חיפוש... אתה לא מחפש, אתה מעלעל".

קוסמיקס מעסיקה 65 עובדים, ומנהליה מקווים להפוך לרווחיים באמצעות מודעות מוכוונות-חיפוש. חברת קוסמיקס הוכיחה את יכולתה, לדברי המנהלים, כשיצרה את RightHealth, מנוע חיפוש בנושאי בריאות, שהפך לאתר הבריאות הגדול ביותר בארה"ב בתוך 11 חודשים.

תגיות