אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
2009 בתעופה: הכנסות ותנועת נוסעים ומטען כמו אחרי ה-11 בספטמבר צילום: עמית שעל

2009 בתעופה: הכנסות ותנועת נוסעים ומטען כמו אחרי ה-11 בספטמבר

הכנסות תעשיית התעופה בשנה הבאה צפויות לרדת ב-35 מיליארד דולר. מנכ"ל יאט"א: "אנו עומדים בפני תקופת ההכנסות הגרועה ביותר מזה 50 שנה"

09.12.2008, 15:23 | יסמין גיל

שנת 2009 בענף התעופה העולמי תזכיר במספרים את התקופה שלאחר מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר, כך עולה מתחזית שמפרסם היום (ג') ארגון חברות התעופה הבינלאומי (יאט"א).

מתחזית הארגון עולה שהתעשייה צפויה להפסיד 2.5 מיליארד דולר, כאשר כל האזורים בעולם, למעט ארה"ב, צפויים לדווח על הפסדים גדולים יותר בשנה הבאה, לעומת 2008. "המשבר הכרוני של התעשייה יימשך לתוך 2009", אומר מנכ"ל יאט"א, ג'יובאני ביסינאני, "ואנו עומדים בפני תקופת ההכנסות הגרועה ביותר לתעשיית התעופה מזה 50 שנה".

עוד עולה, כי הכנסות התעשייה בשנה הבאה צפויות לרדת ב-35 מיליארד דולר ויעמדו על 501 מיליארד דולר. מדובר בירידה הראשונה בהכנסות מאז הירידות הרצופות בשנים 2001 ו-2002.

נוסעים בנתב"ג. ארגון חברות התעופה הבינלאומי: תנועת הנוסעים צפויה לרדת ב-3% ב-2009, צילום: עמית שעל נוסעים בנתב"ג. ארגון חברות התעופה הבינלאומי: תנועת הנוסעים צפויה לרדת ב-3% ב-2009 | צילום: עמית שעל נוסעים בנתב"ג. ארגון חברות התעופה הבינלאומי: תנועת הנוסעים צפויה לרדת ב-3% ב-2009, צילום: עמית שעל

תנועת הנוסעים צפויה לרדת ב-2009 ב-3%, לאחר עלייה של 2% ב-2008 - הירידה הראשונה בתנועה מאז הירידה של 2.7% ב-2001. תנועת המטען צפויה לרדת ב-5%, בהמשך לירידה של 1.5% השנה. מלבד 2008, הפעם האחרונה שחלה ירידה בתנועת המטען - של 6% - הייתה ב-2001.

מחיר הדלק ב-2009 צפוי לעמוד על ממוצע של 60 דולר לחבית, ובסך הכל 142 מיליארד דולר צפויה תעשיית התעופה לשלם על דלק. מדובר ב-32 מיליארד דולר פחות מ-2008, כשהמחיר הממוצע לחבית עמד על 100 דולר.

יאט"א גם עדכנה את התחזית ל-2008, ממנה עולה שהתעשייה צפויה להפסדים של 5 מיליארד דולר. מדובר בשיפור קל לעומת תחזית הארגון מספטמבר, שצפה אז שהשנה תסתיים עם הפסדים של 5.2 מיליארד דולר, אולם כתוצאה מירידת מחירי הדלק חל השינוי.

תגיות