אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שלושה שבועות לפני ביטול עמלות הבסיס לסוכני הנסיעות: ממשיך המאבק המשפטי צילום: עמית שעל

שלושה שבועות לפני ביטול עמלות הבסיס לסוכני הנסיעות: ממשיך המאבק המשפטי

התאחדות סוכני הנסיעות ובריטיש איירווייס, שנפגשו היום בביהמ"ש, התבקשו להגיש סיכומים בתוך חודש. זאת, בעוד מהלך ביטול העמלות שמשלמת בריטיש לסוכנים, ייכנס לתוקפו עוד לפני כן

09.12.2008, 18:52 | יסמין גיל

כשלושה שבועות לפני מועד ביטול עמלות הבסיס שמשלמות מספר חברות תעופה זרות לסוכני הנסיעות בארץ על מכירת כרטיסי טיסה, ממשיכה ההתאחדות להיאבק בבית המשפט עם חברה אחת - בריטיש איירווייס.

בדיון שהתקיים היום (ג') בין הצדדים, בבית המשפט המחוזי מחוז מרכז בפתח תקווה, העידו מנכ"ל בריטיש איירווייס בישראל יעל קטן, מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות יוסי פתאל, ומומחים משני הצדדים שהגישו חוות דעת בנושא ביטול העמלות.

בתוך כך, הוחלט כי באי כוחם של הצדדים יגישו סיכומיהם בתוך 30 יום, אולם מכוון שעד אז כבר ייכנס לתוקפו מהלך ביטול עמלות הבסיס, רשאים הצדדים לבקש מבית המשפט להקדים את מועד הגשת הסיכומים. לחילופין, רשאית התובעת, התאחדות סוכני הנסיעות, לבקש צו מניעה למהלך ביטול העמלות ב-1 בינואר.

יצוין כי גם לופטהנזה, סוויס, אייר פראנס-ק.ל.מ ואליטליה עתידות לשנות את מודל התשלום שלהן לסוכני הנסיעות, החל מינואר 2009, מכ-7% ששילמו עד כה לסוכנים עבור מכירת כרטיס טיסה, לעמלת אפס. זאת - כך מסבירים בחברות התעופה - בהמשך ליישום המודל במרבית מדינות העולם.

עם לופטהנזה וסוויס, שגם היו חלק מהתביעה המשפטית הראשונית, הגיעה ההתאחדות להסכם, אולם לפני כשבועיים הודיעו חברות התעופה לרשות ההגבלים העסקיים, כי הן "מסירות כל אלמנט מגביל תחרות", אם קיים בהסכם.

בהתאחדות אמרו בעקבות כך, כי נשקלת האפשרות להחזיר את החברות לתביעה, אולם מהלך כזה לא בוצע עד כה. מול אייר פראנס ואליטליה ההתאחדות לא נקטה בהליכים משפטיים.

תגיות