אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ערוץ 9 רוצה לנגוס בתקציבי הפרסום של ערוץ 10 צילום: אוראל כהן

ערוץ 9 רוצה לנגוס בתקציבי הפרסום של ערוץ 10

ל"כלכליסט" נודע, כי בימים הקרובים יעלה הערוץ בקמפיין שלפיו לפרסום משולב אצלו ובערוץ 2 יש אפקטיביות גדולה יותר מהשילוב בין ערוץ 2 וערוץ 10

10.12.2008, 09:08 | אמיר טייג ומיטל זדה

אחרי יותר משלוש שנים של קיפאון פרסומי, ערוץ 9 יעלה בימים הקרובים בקמפיין. כך נודע ל"כלכליסט". הערוץ ירכז את מאמצי הפרסום בעיתונות הכלכלית ובאינטרנט, וקהל היעד הוא המפרסמים. במסגרת הקמפיין יציג הערוץ נתונים המצביעים כי קמפיין פרסומי המשלב בין ערוץ 2 וערוץ 9 הוא בעל אפקטיביות גדולה יותר מהשילוב בין ערוץ 2 וערוץ 10.

 

ערוץ 9, המתמקד בקהל הרוסי־ישראלי, מנסה בעצם לנגוס בתקציבי הפרסום המופנים כיום לערוץ 10. הקמפיין אמור להיות באוויר שבוע לפחות ויעלה באמצעות משרד הפרסום ענבר מרחב שקד.

 

על רקע המשבר שפוקד את הערוצים המסחריים אומר לאוניד בלחמן, מנכ"ל ערוץ 9, שלא הכל שחור. על פי הנחות העבודה של ערוץ 9, שנת 2009 עתידה להסתיים באיזון ואף ברווח קטן. בלחמן אמנם מזהה ירידה של כ־10% בהיקף הפרסום אצלו בנובמבר, אך מעריך שהערוץ יוכל לשמור על איזון, בעיקר בשל מהלכי התייעלות שיבוצעו בשנה הקרובה. במסגרת מהלכים אלו מתכוון הערוץ לאחד את שלושת אתריו לאתר פעילות מרכזי אחד. להערכת בלחמן, יחסוך איחוד זה לערוץ יותר ממיליון שקל בשנה.

בערוץ עובדים כיום כ־150 איש. בשלב הנוכחי הכוונה היא לייעל את הפעילות ללא מהלכים כואבים של פיטורים או קיצוץ שכר. זאת להבדיל מהערוצים המסחריים המתחרים, שכבר הודיעו על מהלכים אלו לפני שבועיים. במקביל, אין כוונה בערוץ 9 להתחיל הפקות חדשות בשנת 2009.

בלחמן מאמין שהמצב הכלכלי ב־2009 עשוי להיות הזדמנות עבור הערוץ. הוא מסביר שב־2009 המפרסמים יהיו הרבה יותר רגישים לאפקטיביות של תקציבי הפרסום.

תגיות