אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מה חיפשו השנה הישראלים בגוגל? האח הגדול והישרדות צילום: גולי כהן

מה חיפשו השנה הישראלים בגוגל? האח הגדול והישרדות

לפי מדד Zeitgeist השנתי של גוגל, החיפוש בעל הצמיחה הגדולה ביותר בישראל היה "האח הגדול". בעולם - שרה פיילין

10.12.2008, 14:37 | כתב כלכליסט
גוגל פירסמה היום (ד') את מדד Zeitgeist השנתי ("רוח הזמן" בגרמנית), המודד את מילות החיפוש שהציגו את הצמיחה הכי גדולה בשנה האחרונה. השנה בחרה גוגל שלא לפרסם את מילות הפרסום הפופולאריות ביותר באופן כללי, אלא רק את המילים שהציגו את הצמיחה הגדולה ביותר.

המדד לא משקף בדיוק מלא את המונחים שאנשים מחפשים ברשת: כך למשל לא כולל המדד מילות חיפוש הקשורות לסקס, שנחשב לנושא החיפוש הנפוץ ביותר. עם זאת מציע המדד אינדיקציה מסויימת לנושאים שהפכו פופולאריים בשנה האחרונה.

בראש רשימת מונחי החיפוש בעלי הצמיחה הגבוהה ביותר עומדת השנה המועמדת לסגנות הנשיאות שרה פיילין. למרות שהפסידה בקלפי, פיילין מביסה בחיפושים את אובמה, ששמו הגיע רק למקום השישי במדד. במקום השני, החיפוש "beijing 2008", ולמקום הרביעי הגיעה tuenti, שמה של רשת חברתית ספרדית פופולארית.

במדד החיפוש הישראלי, פירסמה גוגל גם את מילות החיפוש בעלות הצמיחה המהירה ביותר וגם את מילות החיפוש הפופולאריות ביותר. ארבעת המונחים הראשונים ברשימת מילות החיפוש בעלות הצמיחה המהירה קשורות לטלוויזיה ולתוכניות שונות, כש"האח הגדול" במקום הראשון. במקום השני "ערוץ 10", במקום השלישי "מתי נתנשק", ובמקום הרביעי "הישרדות. למקום החמישי בישראל הגיע חיפוש המונח iPhone באנגלית.

את רשימת מילות החיפוש הפופולאריות ביותר בישראל מוביל המונח "משחקים", ואחריו "וואלה" ו"נענע". במקום הרביעי "מקושרים", ובמקום החמישי YouTube.

בשנת 2007, כיכבו במדד העולמי המונחים iphone (מקום ראשון) והרשת החברתית badoo (מקום שני). ב-2006, היו אלה הרשתות החברתיות bebo (מקום ראשון) ו-myspace (מקום שני).

בשנה האחרונה השיקה גוגל את Google Insights for Search, שפותח במרכז המו"פ של החברה בת"א, המאפשר לכל גולש לבדוק באופן עצמאי את הפופולאריות של מילות חיפוש המעניינות אותו. כך למשל אפשר להשוות בין מותגים, ולבדוק כמה אנשים חיפשו את המונח "מזדה" לעומת "מיצובישי" בשנה האחרונה.

תגיות