אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מדד אמון הצרכנים ביפן בשפל של 26 שנים צילום: בלומברג

מדד אמון הצרכנים ביפן בשפל של 26 שנים

ירד בנובמבר ל-27.4 נקודות. אנליסטים מבהירים כי מדד אמון הצרכנים שיורד מתחת לרף 50 הנקודות מעיד על גישה פסימית לגבי העתיד. הציבור היפני מדווח, כי הוא חושש לבצע הוצאות גדולות בתקופה זו

12.12.2008, 11:14 | סוכנויות הידיעות

מדד אמון הצרכנים ביפן צלל בנובמבר לשפל של 26 שנים. המדד ירד לרמה של 27.4 נקודות, לעומת 28.4 נקודות שהראה באוקטובר. נתונים אלו מנוכים מהשפעות עונתיות, כך שהם משקפים בצורה מדויקת ביותר את התמונה ביפן.

אנליסטים מדגישים, כי הגורם העיקרי לירידה הדרמטית במדד הוא הרעת המצב בשוק העבודה והגידול המשמעותי במספר החברות, שהחליטו להקטין את מצבת כוח האדם שלהן. הם מזכירים, כי מדד אמון הצרכנים היורד מתחת לרמת 50 נקודות, מעיד על גישה פסימית לגבי העתיד והמדד ביפן, כאמור, נמצא הרחק מהרף הזה.

גם הממשלה היפנית מודה, כי הציבור מודאג מהירידה ברמת החיים, גלי הפיטורים בחברות רבות ושקיעת המדינה במיתון. מנתוני הסקר, שנערך ע"י הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עולה כי מרבית התושבים פסימיים לגבי עתידה הכלכלי של ארצם. היפנים אף מדווחים, כי הם חוששים לבצע הוצאות גדולות בתקופה זו ומוותרים על רכישת מוצרים ברי-קיימא, מאחר שאינם יודעים מה תהיה רמת הכנסתם מחר.

כלכלת יפן התכווצה זה הרבעון השני ברציפות ונכנסה למיתון הראשון שלה מאז 1991. הייצוא צנח ב-7.7% בחודש שעבר, הקצב המהיר ביותר זה שבע שנים. המשלוחים לרחבי אסיה, אליה שולחת יפן מחצית מתוצרת הייצוא שלה, ירדו במספרם לראשונה מאז 2002. על פי נתונים שפורסמו היום, גרמה הירידה להצטברות מלאים לרמה הגבוהה ביותר בחמש השנים האחרונות.

באוקטובר נפלה תפוקת המפעלים ב-3.1% בהשוואה לחודש ספטמבר, בו דווקא הראו המפעלים צמיחה של כ-1.1%. הוצאות משקי הבית ירדו ב-3.8%, הירידה החודשית השמינית ברציפות.

תגיות