ביהמ"ש דחה ייצוגית נגד מזרחי-טפחות
הבקשה לתביעה עסקה באופן קביעת שיעור הריבית עבור הפק"מ. השופטת קבעה כי ההסכם בין הבנק ללקוח הוא ברור ואינו מטעה, כפי שטען התובע
רו"ח אברהם שפילברג טען כי נציגי הבנק הבטיחו לו כי הוא יהנה מהטבות בשיעור הריבית שקיבל על הפקדות בפק"מ באמצעות "מנגנון הטבה אוטומטי" ולמעשה ההטבה הופסקה כאשר חידש את ההפקדות. לדבריו, בתוקף היותו לקוח ותיק ובגין פקדונותיו הגבוהים, הובטחה לו הטבה בריבית הניתנת ללקוחות מועדפים.
בסיכומים שהגיש שפילברג הוא קיבל את הטענה שלבנק היתה סמכות לשנות את ההטבה ולבטל אותה אך המשיך לטעון כי על הבנק לעדכן אותו בנוגע לכך.
השופטת ענת ברון דחתה את הטענה כי מדובר בהטעייה, וקיבלה את טענת הבנק שאותו "מנגנון הטבה אוטומטי" לא נועד להבטיח ללקוח הטבה אוטומטית ולא יצר בפועל מצג מטעה בפני לקוחות הבנק.
השופטת ציינה עוד, כי לא ברור לה כיצד – על אף שלשון ההסכמים ברורה ומאפשרת לבנק לשנות את תנאי הפק"מ, ולמרות הודעות שנשלחו ללקוח בעניין – הלקוח ממשיך לטעון שהבנק הטעה אותו. לסיום קבע בית המשפט כי לבקשה אין בסיס עובדתי או משפטי ואין עילת תביעה נגד הבנק. בית המשפט קבע כי שפילברג ישא בהוצאות הבנק ושכ"ט לעורך דין בסך 30 אלף שקל.
את בנק מזרחי מייצגים עורכי הדין אהוד ארצי, חגי דורון תמר חֹרש ממשרד ש. הורוביץ.
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה