אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אקסנצ'ר מרחיבה פעילותה בישראל

אקסנצ'ר מרחיבה פעילותה בישראל

חברת הייעוץ הטכנולוגי מחזקת את שיתופי הפעולה שלה עם חברות סטארט־אפ בישראל; חתמה על הסכם במיליוני דולרים למכירת תוכנה של הסטארט־אפ איגלו באירופה

16.12.2008, 11:47 | מאיר אורבך
למרות המשבר הגלובלי מחזקת חברת הייעוץ העסקי־טכנולוגי אקסנצ'ר את שיתופי הפעולה שלה עם חברות סטארט־אפ מקומיות, באמצעות הסניף הישראלי שלה: במהלך הרבעון האחרון חתמו אקסנצ'ר ישראל וחברת הסטארט־אפ איגלו על הסכם במיליוני דולרים למכירת המוצר של איגלו לבנק מוביל באירופה. ההסכם מבטיח לאיגלו הכנסות של מיליון דולר לפחות, הנוספים על עוד כמה מיליוני דולרים שהניב שיתוף הפעולה בין החברות עד כה.

גיל גדרון. "אנחנו מחפשים חברות שחוסכות ללקוח משאבים" גיל גדרון. "אנחנו מחפשים חברות שחוסכות ללקוח משאבים" גיל גדרון. "אנחנו מחפשים חברות שחוסכות ללקוח משאבים"
איגלו מפתחת תוכנה, המנהלת את הקשר בין ארגונים לבין לקוחותיהם בכל נקודות המפגש (אתר אינטרנט, מרכזי שירות טלפוניים וכדומה). מנכ"ל החברה דרור פוקארד מדווח שלמרות החששות לירידת הכנסות, הביקושים למוצרי החברה רק עולים, וכי הרבעון השלישי של השנה היה הרבעון הטוב של החברה מעולם. "שיתוף הפעולה עם אקסנצ'ר נותן לנו הכנסות של מיליוני דולרים מעסקאות שנעשות בספרד, בצרפת ובאנגליה, וכיום אנו רואים התחלה של פעילות משותפת גם בארצות הברית", אמר פוקארד.

"בתקופה הנוכחית, חברות הסטארט־אפ הישראליות משוועות לכל שקל, דולר או יורו שייתן להן אוויר לנשימה", אמר ל"כלכליסט" גיל גדרון, מנכ"ל אקסנצ'ר ישראל, "לכן ההסכם של איגלו ואקסנצ'ר אינו רק הסכם על הנייר אלא גם מקור הכנסה חשוב של החברה".

גדרון הוסיף כי הוא רואה בשיתופי הפעולה של אקסנצ'ר עם חברות ישראליות חלק חשוב בפעילות החברה בישראל. "החברות שאנחנו מחפשים בישראל הן חברות המוכיחות שהן מקצרות ללקוח תהליכים, יוצרות לו החזר השקעה משמעותי ומהיר וחוסכות לו משאבים". לדבריו, הוא אינו פוסל להרחיב את שיתופי הפעולה עם החברות הישראליות גם לרכישות של חברות ישראליות. עדות טובה לכך ניתן למצוא במספר הרב של הרכישות שביצעה אקסנצ'ר בעולם במהלך 2007 ו־2008.

"המשבר מעמיד כיום את כל העולם הטכנולוגי בנקודת מבט חדשה", אומר גדרון. "חברות אינן מבקשות כיום פרויקטים גדולים אלא פרויקטים תחרותיים בעלויות לא גבוהות. החברות שאנו עובדים איתן בעולם מבקשות מאיתנו שני דברים: להיות מסוגלים להיות תחרותיים לעומת המתחרות שלהן, ולעשות זאת בעלויות נמוכות ביותר. חברות רבות בתעשיות המרכזיות בארצות הברית מאטות באופן ניכר את הביקושים לפרויקטים גדולים, ומתמקדות בכל מה שיכול לחסוך להן כספים ב־2008 ובצמצום ההוצאה על מחשוב למינימום.

"בישראל המצב אינו שונה: כל התאגידים הגדולים בארץ מבינים שהם אינם יכולים לסגור את תקציבי המחשוב שלהם, אבל הם יהיו בררנים מאוד בפרויקטים שאליהם הם ייכנסו, ויבחנו בקפדנות את העלויות ואת החזר ההשקעה".

תגיות