אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
במטבח עם מדונה

במטבח עם מדונה

מותג מקררי היוקרה סאב זירו שוכן במטבחי האלפיון העליון בישראל ובעולם. מנהל הפעילות האירופית של המותג, רוברט אמברוסי, בטוח שהמצב הכלכלי לא ישנה את המצב. הלקוח שלו, כך הוא מסביר, לא ייתן למיתון העולמי להתערב לו בעיצוב הבית

17.12.2008, 09:21 | אורית זרובבל

חנוט בחליפה בעלת לוק אירופי נראה רוברט אמברוסי, מנהל פעילות סאב זירו באירופה, כמי שנהנה להיות דוגמן צילום לרגע. הוא משתף פעולה עם הצלם, נענה לכל גחמותיו, מקבל בחיוך כל הוראה וממשיך בתוך כך לפטפט על מזלו הטוב, שמאפשר לו לנטוש את בריסל האפרורית והגשומה ולברוח מדי חודשיים-שלושה לארץ השמש והשמים הכחולים.

כמה דקות אחר כך, בלאונץ' ה-VIP של מלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, נותר אמברוסי מבוצר בחיוכיו גם לנוכח מושגים כמו צונאמי פיננסי, מיתון ושפל כלכלי. כשביתר העולם מפטרים, מקצצים ונערכים לזמנים קשים, בסאב זירו, הוא אומר, לא צופים קשיים משמעותיים. לדברי אמברוסי הלקוח שלהם אמיד מכדי לדחות את החלטות הקנייה שלו.

שוק קטן ועשיר

לדברי אמברוסי שוק האולטרה־פרימיום בארצות הברית נאמד ב־10% מהשוק, מהם 50% שייכים למותג. בישראל השוק כולו מוערך בכ־2%, וגם כאן לדבריו החדירה של סאב זירו מגיעה ל־50%.

רוברט אמברוסי. קו חדש ב-2009, צילום: אוראל כהן רוברט אמברוסי. קו חדש ב-2009 | צילום: אוראל כהן רוברט אמברוסי. קו חדש ב-2009, צילום: אוראל כהן

מדובר בשוק קטן יחסית שהמשבר הכללי נגס גם בו, אך כשמקשים ושואלים את אמברוסי אם התאיידות מיליוני דולרים מתיק ההשקעות של עשירי העולם לא תפגע ברצון שלהם להתחדש במקרר מעוצב, הוא נראה מופתע מהשאלה. "ברור שהעשירים נפגעים קשה מהמשבר הכלכלי. אבל גם אם הם מפסידים כסף, כשזה נוגע לעיצוב הבית שלהם הם לא מבטלים רכישות של מוצרים, מקסימום דוחים מעט את החלטות הקנייה.

"בניגוד ללקוח הממוצע, יש להם מספיק הכנסה פנויה. אני מאמין שהטווח הבינוני של השוק יסבול יותר, כי לקוח בטווח הביניים ובטווח הנמוך של השוק שתכנן להחליף מקרר אחרי שש או שבע שנים, ידחה עכשיו את הקנייה שלו עד שהמקרר יתקלקל. אבל לא הלקוח שלנו".

אז אין שום השפעה, כלום?

"יש, אבל לא ממש משמעותית. ב-2008 ראינו ירידות של 6% במכירות לעומת 2007, אבל אני מעריך שסאב זירו, כמו מרבית מותגי היוקרה, ישרדו טוב יותר את המשבר משאר השוק. אולי לא נצמח השנה בעשרות אחוזים, ואנחנו מפחיתים את הציפיות שלנו, אבל אין לנו שום כוונה לעשות מהלך שיפגע במיצוב המותג.

"אנחנו לא מתיימרים להיות הגדולים ביותר, אבל שואפים להיות הטובים ביותר, ואנחנו ממשיכים להשקיע בקווי מוצרים חדשים. ברבעון השני של 2009 נצא עם קו מקררי גומחה חדשים עם הפרדה מוחלטת בין המקרר למקפיא, וב־2011 נהיה גם בשוק המדיחים. בימים אלו אנחנו בונים מפעל חדש למדיחים בארה"ב".

את הביטחון שמפגין אמברוסי מסביר אולי פרופיל הלקוח של סאב זירו. "זיהינו כי הלקוחות שלנו הם זוגות אמידים שגילם הממוצע נע בין 40 ל־55. הם נוסעים הרבה ברחבי העולם, הם מבינים וצורכים מוצרי יוקרה, מעדיפים מותגים כמו ורטו (קו הפרימיום של נוקיה - א"ז) ועטי מונבלאן. הם אוהבים לארח, יש להם בממוצע שניים־שלושה בתים ברחבי העולם ובהרבה מקרים יאכטות. גם בחירת הרכב שלהם מעידה על טעמם היקר: משהו בקליבר של רולס רויס ואוסטין מרטין".

מקרר יינות ומקרר מקפיא מובנה בקיר מקרר יינות ומקרר מקפיא מובנה בקיר מקרר יינות ומקרר מקפיא מובנה בקיר

לאמברוסי אין שום בעיה לספק הצצה למטבחי עשירי העולם. למדונה, לסטינג ולפרינס יש, מתברר, מטבחים המצוידים במקררי ותנורי המותג. ואפילו האפיפיור הוא כנראה בשלן חובב. לסאב זירו, אומר אמברוסי, יש נוכחות גם במטבח הותיקן.

היסטוריה קפואה

המוצר הראשון של מותג המקררים האמריקאי סאב זירו היה בכלל מקפיא, והוא נולד ב-1943 במוסך ביתו של ווסטייה פ. באקה (Westye F. Bakke) במדיסון, וויסקונסין. שנתיים אחר כך נוסדה החברה, ובאמצע שנות החמישים פיתח באקה מקרר גומחה שייחודו היה בהתאמתו למטבח ולעיצובו כיחידה אינטגרלית מובנית.

את הקפיצה הגדולה עשה המותג בשנות השבעים, אבל עד שנת 2000 הוא פעל רק בשוק האמריקאי. ב-2000 רכש את מותג התנורים WOLF והחל במקביל בפעילות התרחבות בינלאומית מואצת לאירופה, אסיה והמזרח התיכון. השווקים העיקריים של המותג נכון להיום הם בריטניה, רוסיה, איטליה וישראל. דיג'יטל קיצ'ן היא יבואנית המותג בישראל.

כמה זה עולה

צריך לא מעט כסף בשביל לרכוש את המוצרים של סאב זירו, שממוצבים בטווח העליון של השוק. מחירו של מקרר ממוצע כ-60 אלף שקל, מקררי היין של המותג עולים כ-18 אלף שקל, ומחיריהם של תנורי WOLF 25,000-35,000 שקל.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות