אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בחברה טובה: החברות הבריטיות שגילו אחריות צילום: אי פי אי

בחברה טובה: החברות הבריטיות שגילו אחריות

התקשורת בבריטניה מקפידה לעקוץ כל חברה שחשודה בהתנהלות לא אחראית, אבל גם יודעת להגיד מילה טובה כשצריך. אתר Ethical Corporation מציין כמה חברות שבלטו לטובה השנה

17.12.2008, 09:33 | כתב כלכליסט

משתלם לאכול בריא

ענקיות המזון הבריטיות טסקו ואסדה מקצצות את מחירי המזון הבריא ויעודדו בכך את לקוחותיהן לרזות. החברות מצטרפות בכך לתוכנית ממשלתית שנקראת Change4Life, שמטרתה להילחם בתופעת המשקל העודף. בממשלה טוענים שאם לא יינקטו צעדים דרמטיים לשינוי הרגלי האכילה במדינה, עד 2050 יהיו 90% מהילדים במצב של משקל עודף ובסכנה של מחלות רציניות. תוכנית רב־שנתית המגובה בתקציב של 50 מיליון ליש"ט בשנה תגבה את המאמץ הלאומי.

Change4Life היא תוכנית שחוצה סקטורים ומובלת על ידי משרד הבריאות וארגוני צדקה. גם פפסיקו וקלוג מצטרפות למהלך, והן יקדמו הקמת מועדון ארוחת בוקר באזורים עניים. ITV מצדה תריץ בינואר קמפיין שישכנע את הצופים להשיל את כל מה שהעלו בכריסמס.

מנועים שקטים

GE אמנם חתכה את תחזית המכירות שלה בפרויקט האקומג'יניישן שלה - מוצרים חסכוניים באנרגיה - מ־18 מיליארד דולר ל־17 מיליארד דולר ב־2008, אבל סכום זה עדיין משקף עלייה של 21% מהמכירות בשנה שעברה. GE מוכרת כעת 70 מוצרי אקומג'יניישין (Ecomagination) - פי ארבעה מ־2005.

גרין סקרין

רשת הטלוויזיה NBC קיימה בנובמבר "שבוע ירוק" (מתי נזכה לראות אצלנו התגייסות כזו?), והריצה על המסך 150 שעות של טלוויזיה ירוקה. בין היתר גויסו מגישי הפוטבול של הרשת, שדיברו על השגרה הירוקה שלהם, ואפילו הוקרן פרק של הסדרה הפופולרית "המשרד", שבו החברה שוקלת אם להשתמש בנייר ממוחזר.

נוהגים באחריות

יצרנית הבירות ההולנדית הייניקן השיקה קמפיין אינטרנטי וסלולרי כדי לקדם את נושא הנהיגה האחראית. הקמפיין נקרא Know the Signs. קמפיין האינטרנט כולל סצינות שתייה בפאב, והצופה מוזמן לגלות מיהו זה ששתה בירה אחת יותר מדי ומתחיל להביך את עצמו ולנהוג בדרך לא נאותה.

מתוך הקמפיין של הייניקן מתוך הקמפיין של הייניקן מתוך הקמפיין של הייניקן

משקאות קלים באמת

נסטלה החלה לשווק בקבוקי מים כאלטרנטיבה בריאה יותר למשקאות קלים, כדי להילחם בדעת הצרכנים שמוצריה רעים לכדור הארץ.

יצרנית המים בבקבוקים הגדולה בעולם, שזכתה בעבר ללא מעט ביקורת גם על כך שפגעה במשאבי טבע כששאבה מים מקבוצת אגמים בין ארצות הברית לקנדה, מקווה שהקמפיין ישנה את התדמית שפוגעת במכירות מוצריה.

החברה פתחה בקמפיין בערוצים דוברי ספרדית בארה"ב הטוען כי בקבוקי ה־Pure Life שלה יכולים להילחם בהשמנת יתר. בפרסומת אומרת כריסטינה סאראלגווי, אופרה ווינפרי הספרדייה: "יותר מ־30% מהילדים בארה"ב סובלים מהשמנת יתר. שתיית מים במקום שלושה משקאות עם סוכר בשבוע תחסוך שלושה ק"ג של שומן בשנה".

נייקי מעלה סטנדרטים, צילום: בלומברג נייקי מעלה סטנדרטים | צילום: בלומברג נייקי מעלה סטנדרטים, צילום: בלומברג
אקו־ספורטיבי

נייקי חשפה 11 מוצרים חדשים בתחום ההנעלה וההלבשה שמיוצרים בסטנדרטים האקו־עיצוביים שלה. הבגדים והנעליים מעוצבים כך שיצמצמו בתהליך הייצור את השימוש בכימיקלים הרעילים, והם מיוצרים מחומרים ידידותיים לסביבה. למשל, את הנעל City Court 4 tennis מייצרים באופן שחוסך 20% מהבד שמתבזבז בעת החיתוך שלה. הטי־שירט החדשה מיוצרת מבד אורגני והז'קטים מעוצבים מפוליאסטר שניתן למיחזור ב־100%. נייקי מתכננת שכל נעליה ייוצרו לפי הסטנדרטים האלה עד 2011. כל הבגדים יענו על הסטנדרטים עד 2015, וכל שאר הציוד עד 2020.

אריזות - כמה שפחות

סטלה ארטואה היא יצרנית האלכוהול הראשונה שהצטרפה למהלך בריטי הקורא למחויבות להפחית את הבזבוז הכרוך באריזות ולמחזר יותר. החברה התחייבה להראות תוצאות בתחום עד 2010.

קפה אדום

 

סטארבקס הצטרפה לקמפיין השיווקי של מוצרים המקדמים את המודעות לאיידס ואת המאבק במחלה שמגייס כספים למען קהילות עניות באפריקה. החברה תיתן לקרן של האו"ם, המפעילה תוכניות למלחמה באיידס, חמישה סנט ממכירות כל מוצר המסומן כאדום מסוף נובמבר 2008 עד ינואר 2009. קמפיין המוצרים האדומים, המובל על ידי הזמר בונו, גייס מאז 2006 112 מיליון דולר. עוד חברות שמשתתפות בו הן אפל, גאפ ואמפוריו ארמני.

תגיות