אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האלוף שמועתי: המייל שהפיל את אסם צילום: בלומברג

האלוף שמועתי: המייל שהפיל את אסם

מייל שקרי בדבר קשר בין מות התינוקות לבין במבה של אסם צבר היום תפוצה ואף הביא לירידה זמנית בערך המניה. בעידן האינטרנט שמועות מתפשטות במהירות האור והתגובות צריכות להיות זריזות בהתאם

17.12.2008, 16:29 | גלי ברגר
רב סרן שמועתי, ביטוי ארכאי משהו, קיבל קידום משמעותי עם התפתחות האינטרנט. למעשה היום הוא כבר אלוף. הוא עובר במהירות של סופרמן בין אנשים, מפיץ בשורות נכונות יותר ונכונות פחות, וזוכה לכותרות שנהפכו מהירות לא פחות, גם הן בחסות האינטרנט, גם אם כל מטרתם לספר על מייל שקרי שרץ ברשת.

נתחיל באמת החשובה: אין קשר בין מוות התינוקות לבמבה של אסם.

ועכשיו, לאחר שהבהרנו זאת, בואו נתאר איך עברו עלינו השעות האחרונות: זה התחיל בשיחת טלפון מכיוון שוק ההון שאמרה שמוות התינוקות קשור בבמבה ואסם הולכת להודיע על כך בלילה. המניה גם הראתה סימני ירידה. ההיגיון הבריא זכר שרק אתמול יצאה הודעה של משרד הבריאות שאין קשר בין מקרי המוות, ושעם כל הכבוד אם בבמבה הייתה בעיה כנראה היו מוטלות פה גופות רבות. המוח הקונספירטיווי חשב שאולי אסם ומשרד הבריאות משתפות פעולה, והמוח התחרותי בעיקר רצה להיות ראשון ושאף אחד אחר לא יקדים אותנו אם הידיעה נכונה.

מכאן והלאה רצו המוני טלפונים וסמסים לכל מי שאולי יודע משהו, כשברקע מגיעים עוד ועוד סימנים היסטריים ואמירות של "תבדקו!" וכו'.

אסם, כדאי לציין, הכחישה מהרגע הראשון וגם במשרד הבריאות ענו בשיא השלווה שהם דבקים בהודעתם מאתמול, כלומר שאין שום קשר בין מקרי המוות ובודאי לא לבמבה או לסוג מזון אחר. ניסיונות לבדוק האם בכל זאת יש איזו החזרת מוצר מצד אסם וסתם קושרים בין המקרים העלתה גם היא שהכל תקין, אבל עבור אסם זה כבר היה קצת מאוחר. הבלגן היה בשיאו, והפחד מכך שצרכנים לא באמת מבינים את הידיעה וכך השמועה עשויה להמשיך לרוץ.

אסם היא חברה שיודעת להתמודד עם משברים. היא כבר הוכיחה בעבר, כשאמנון לוי חשף משטחים של מזון מצונן שעמדו בשמש, שהיא לוקחת אחריות, מתנצלת ומתקנת. למזלה, היא לא צריכה להתמודד עם זה פעם נוספת, אלא רק עם שמועות. אבל יש משהו מאוד מתסכל בהתמודדות עם שמועות. הן גוזלות אנרגיה ניהולית, צריך להסביר לרשתות השיווק שהכל בסדר, צריך להרגיע את שוק ההון שהצניח את המניה, את התקשורת ואת העובדים.

תנובה כבר הייתה בסרט הזה בשנה שעברה, כאשר  אגדה אורבנית שרצה ברשת סיפרה על כך שהיא ממחזרת חלב, והיא לא היחידה. החברות, ובמיוחד כאלו שפועולת בתחום כל כך רגיש, צריכות להפנים שצריך להתייחס ברצינות גם למיילים הזויים ככל שיהיו. לאינטרנט יש חוקים וקצב משלו. הדרך היחידה לפעול ולנסות למנוע את ההתפשטות כאש בשדה קוצים היא להגיב עוד לפני שהכל מתפוצץ.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



תגובה אחת לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

1.
כל מי שמבסס את מהלכיו בבורסה על סמך שמועות שלא בדק את אמינותן סביר שיפסיד .
כשאמנון לוי חשף משטחי מזון מצוננים של חברת אוסם שהונחו בשמש הקופחת . עובדה ולא שמועה ,הסתפקה אוסם בהתנצלות לקהל לקוחותיה הנאמן ולא העלתה בדל מחשבתה אפילו לפצות את קהל הלקוחות שהיה סיכון שינזק בריאותית . גם הקהל סלח לאוסם והמשיך לקנות את מוצריה והמחדל נשכח . לכן גם במקרה של המהנדסת שבתום לב הפיצה מכתב פנימי לעובדים מתוך דאגה אמיתית לשלום הילדים והתנוקות ולא במזיד או כדי לעשות מזה ריווח או תועלת אישית , על החברמ המכובדת להתעלות על שיקולים זרים ולסלוח למהנדסת ולמפיצי המכתב ששולחיו האמינו בתום לב שהידיעה ששמעו יש בה ממש .הרי בטוח שעובדים כה אינטלקטואלים, לו היו יודעים שאין ממש בידיעה ,לא היו נותנים ידם לכך ולא היו מפיצים בשרשרת את הידיעה לכל היקרים להם .קברניטי אוסם היו אמיצים ,ופעלו ביושר והיגיון והודיעו לעתונות כי אתם מבטלים על התביעה ,והציבור יבין אתכם ויברך אותכם על כך ויצביע ברגליים וירכוש את מוצרי אוסם ללא חשש . תצאו גדולים וחזקים יותר , ממילא כולם למדו את הלקח מהמקרה . משה
משה , מרכז  |  19.12.08