אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"יש לך מעל 10 מיליון יורו - אתה יכול להרשות לעצמך אותנו" צילום: יובל חן

"יש לך מעל 10 מיליון יורו - אתה יכול להרשות לעצמך אותנו"

נציג מדינות הבלקן וישראל בחברת נטג'טס אירופה, מייק קוסטאץ', הגיע לאחרונה לארץ כדי להציע למי שמוכן להשקיע בין 400 אלף דולר ל-23 מיליון דולר - לא כולל עלויות אחזקה של אלפי יורו בחודש - לרכוש בעלות חלקית על מטוס מנהלים פרטי

18.12.2008, 13:32 | יסמין גיל

בתקופה שבה כותרות העיתונים זועקות משבר, הגיע לישראל מייק קוסטאץ', סגן נשיא ונציג מדינות הבלקן וישראל בחברת החכרת המטוסים נטג'טס באירופה (NETJETS), כדי להציע למי שמוכן להשקיע עלות סמלית של בין 400 אלף דולר ועד למעלה מ-23 מיליון דולר - לא כולל עלויות אחזקה נוספות של אלפי יורו בחודש - לרכוש בעלות חלקית על מטוס מנהלים פרטי.

מייק קוסטאץ מייק קוסטאץ' | צילום: יובל חן מייק קוסטאץ

קוסטאץ' (31), שהגיע בסוף החודש שעבר לארץ לסדרת פגישות, מתנגד להגדרה שלו כמי שבא לשווק את השירות שמאפשר לאיש העסקים להזמין מטוס פרטי בהתראה של 10 שעות (או 72 שעות בטיסות מישראל בגלל סידורי ביטחון): "אני מגיע לכאן לרכוש חברים, זה מה שאני עושה", הוא אומר, "מראה להם קצת מספרים, מציג את התנאים - ועוזב. זאת התיאוריה שלי. אי אפשר למכור מותרות, והשירות שאני מציע זה הדבר היוקרתי ביותר שאדם יכול להוציא עליו כסף".

אחד לפני היוקרתי ביותר. מה עם מטוס פרטי?

"מטוס פרטי זה רעיון טיפשי ביותר. את לא יודעת מי הטייסים ששכרת, את לא יודעת מי המכונאים שהמנהל שלך שוכר. יש רעש ואת צריכה לטוס, אז את מקורקעת. את רוצה לנסוע מתל אביב ללונדון ולהישאר שם יומיים, אבל פתאום המשא ומתן נמשך חמישה ימים. מה תעשי עם הטייסים? הם הרי עובדים בשבילך פול טיים ורשאים לעבוד 11 שעות ביממה. את הבעלים של החברה ואת בלונדון, אבל אחיך, שהוא גם חלק מהחברה, צריך לנסוע למוסקבה, איך הוא ישתמש באותו מטוס? מטוס פרטי אלו עלויות שרק עולות ועולות".

נטג'טס אירופה, שהוקמה ב-1996, היא חברת בת של נטג'טס האמריקאית, שבבעלות חברת ההשקעות ברקשייר האתוויי של המיליארדר וורן באפט. באפט הוא גם, סופרייז סופרייז, היחידי שקוסטאץ' מוכן למסור כשם של לקוח החברה.

ומי הלקוחות בארץ?

"אנשים נחמדים מאוד".

ושמם?

"אסור לי. אפילו חברה שלי לא יודעת כמה לקוחות יש לי ומי הם".

אותה זה לא מעניין.

"אני לא יוכל לומר לך מה הרווח שלנו ומי הלקוחות. בסך הכל מדובר ב-6,000 לקוחות בעולם, מהם כ-1,700 באירופה".

מי הלקוח הפוטנציאלי?

"לאחרונה פורסם דו"ח לפיו יש באירופה 102 אלף משפחות ששוות יותר מ-20 מיליון יורו. לנטג'טס אירופה אין 102 אלף לקוחות, אלא כ-1,700, שזה 1.7% מהשוק הפוטנציאלי שלנו. אם יש לך מעל 10 מיליון יורו או שאת בעלת חברה שמרוויחה 70-90 מיליון יורו בשנה, את יכולה להרשות לעצמך אותנו".

מה היעד שלכם בישראל?

"בישראל אני רוצה לקוח אחד בחודש. 12 עסקאות בשנה. השוק גדול, וכשאני מגיע לכאן, זאת הפעם הרביעית השנה, יש לי חמש פגישות ביום. יש לנו טיסה נכנסת וטיסה יוצאת בכל יום לארץ וממנה".

כמה פגישות היו לך בביקורים קודמים?

"אפשר לעשות יותר מחמש פגישות ביום?"

אז האווירה הכלכלית השתנתה ורשימת הפגישות נשארה זהה?

"לוקח לאנשים קצת יותר זמן להחליט".

לוקח לכם יותר זמן למכור?

"כולם מושפעים. את מחפשת נתון שהרווח שלנו ירד, אבל אני לא יודע איך לכמת את זה. כשהתקשורת תכתוב פחות ופחות על המשבר, אנשים יחזרו לחיים נורמלים. אנשים לא ייפגשו וישאלו על המשבר, אלא ידברו על עסקים".

אז אתם מתנהלים כאילו דבר לא השתנה בעולם הפיננסי?

"אני אהיה שקרן טוב אם אומר לך שהמצב אכן כך. אלא שאנחנו לא יכולים לשנות את המחירים, כי אז כל הלקוחות יאמרו 'למה אנחנו משלמים יותר והם פחות?' אז כל מי שמבקש הנחה, אני יכול רק לומר לו 'אחרי שתהיו לקוחות, נהיה נחמדים אליכם: נשלח מתנות, נזמין אתכם למסיבות'".

תגיות