אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תקווה לחנויות המוזיקה בשוק משחקי הווידיאו

תקווה לחנויות המוזיקה בשוק משחקי הווידיאו

רשת HMV הבריטית לא מחכה שהאינטרנט יחסל אותה, והופכת מחנות תקליטים לחנות משחקי וידיאו

19.12.2008, 16:01 | דורה קישינבסקי
שיתוף הקבצים ורדיו האינטרנט מרעידים גם את תעשיית המוזיקה בבריטניה: מכירותיה ירדו השנה ב־10%, ומכירות הדיסקים בלבד ירדו ב־13%. כתוצאה מכך, אנליסטים בבריטניה התחילו לחשוש לא רק לגורל הכנסות חברות התקליטים, אלא לגורלן של החנויות, ורשת חנויות המוזיקה והווידיאו Zavvi, שלה 125 סניפים, אף תוארה כנמצאת בסכנת קריסה.

הסמל עדיין עם גרמופון. HMV הסמל עדיין עם גרמופון. HMV הסמל עדיין עם גרמופון. HMV

אבל יש חנויות שמוצאות דרכים יצירתיות להתמודד עם הצניחה בביקוש. רשת חנויות התקליטים והווידיאו השנייה בגודלה בבריטניה, HMV, חשפה השבוע כי היא מעבירה את מרכז מאמציה משיווק מוזיקה וסרטים - לשיווק משחקי וידיאו. ב־2008 מקורן של 30% מהכנסותיה היה במכירות מוזיקה - לעומת 37% ב־2007, 46% היו מדי.וי.די לעומת 47% ב־2007 - ושיעור מכירות משחקי הווידיאו עלה מ־14% ב־2007 ל־21% השנה.

לאחר הפרסום כתב האנליסט מארק מאליגן מחברת ג'ופיטר ריסרץ' כי יש בכך סימן לעתידן של חברות דומות: הן יתקשו להיכנס לתחום המוזיקה הדיגיטלית, שבו שולטת החנות המקוונת אייטיונז של אפל, ויעברו להתרכז במכירת הדיסקים היחידים שלקוחות עדיין קונים בהתלהבות - דיסקים של משחקי וידיאו.

תגיות