אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ארה"ב הורידה את דירוג בטיחות התעופה של ישראל. הנפגעת העיקרית: אל על צילום: סיוון פרג'

ארה"ב הורידה את דירוג בטיחות התעופה של ישראל. הנפגעת העיקרית: אל על

רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב הכריזה על הורדת דירוג הבטיחות של ישראל, לאחר סדרת בדיקות שערכה ברשות התעופה האזרחית בארץ. כתוצאה מכך תיפגע חברת התעופה הישראלית היחידה הפועלת בקו לארה"ב - אל על, ויושתו עליה סדרת מגבלות

19.12.2008, 17:19 | יסמין גיל

רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב, ה-FAA, הורידה את דירוג הבטיחות של ישראל מקטגוריה 1, לקטגוריה 2. זאת, לאחר סדרת בדיקות שערכו נציגי ה-FAA ברשות התעופה האזרחית (רת"א) בישראל, מהן הגיעו למסקנה שזו אינה עומדת בסטנדרטים הבינלאומיים הנדרשים המוגדרים על ידי ICAO (הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית). מתוך שמונה בדיקות שערכה ה-FAA, רת"א לא עמדה באף אחת מהן.

רת"א היא רשות סטטוטורית במשרד התחבורה שעוסקת, בין היתר, בהסדרת התעופה האזרחית, רישוי כלי טיס, פיקוח ואכיפה על חברות תעופה וייזום של חוקים ושל תקינה בטיחותית, טכנית וכלכלית בתחום התעופה האזרחית.

בהודעה שפרסם הערב ה-FAA, נכתב כי "כל המדינות שחברות התעופה שלהן טסות לארה"ב חייבות להיצמד לתקני הבטיחות של ICAO. מאז נובמבר 1995 ישראל דורגה בקטגוריה 1, אולם בדיקה שנערכה לאחרונה העלתה כי ברת"א קיים מחסור בחוקים או רגולציות הכרחיות לבדיקת מובילים אוויריים על פי הסטנדרטים הבינלאומיים, בנושא אחד או יותר, כמו מומחיות טכנית, כוח אדם מיומן, או נוהל פיקוח". עוד נכתב בהודעת הארגון האמריקאי כי עם הורדת הדירוג, המובילים הישראלים לא יוכלו לבסס קווים חדשים לארה"ב. כמו כן, הודגש כי ההורדה בדירוג אינה מיוחסת לנושאי ביטחון.

 

לדברי גיורא רום, מנהל רת"א שנכנס לתפקידו לפני מספר חודשים: "אני צריך לפעול להחזרת מדינת ישראל לקטגוריה 1, אולם אני אצטרך לפחות שנה לתקן הזנחה שנמשכת 30 שנה בערך". כשנשאל לאילו מדינות בעולם מצטרפת ישראל בקטגוריה 2, ענה רום: "הרשימה היא כמו מדריך לטיולים אקזוטיים".

אל על תיפגע

בתוך כך, כתוצאה מהורדת הדירוג של רת"א, תיפגע חברת התעופה הישראלית היחידה הפועלת בקו לארה"ב - אל על. על החברה יושתו סדרת מגבלות בהן: היקף הפעילות שלה לארה"ב יוקפא לרמה הנוכחית והיא לא תוכל לפתוח יעדים חדשים למדינה זאת, וכן יחולו מגבלות על הסכמי ה'קוד שייר' שלה עם חברות תעופה אמריקאיות, במקרה הזה עם אמריקן איירליינס.

"זהו יום שחור לתעופה הישראלית", אומר קברניט ליאור יבור, ממלא מקום מנכ"ל אל על וסמנכ"ל המבצעים: "אל על נמצאת בשורה הראשונה בתחום הבטיחות, לצד חברות התעופה המובילות בעולם, ומחזיקה בתקני הבטיחות והתפעול הגבוהים ביותר בתעופה האזרחית". הוא הדגיש כי "ההכרזה נוגעת לרשויות התעופה בישראל, ואינה מתייחסת לחברות התעופה הישראליות".

עוד אמר יבור: "אנו באל על מצפים מממשלת ישראל ומהכנסת לשאת באחריות להחלטה החמורה ולהשתתף מיידית במלוא ההוצאות שייגרמו לחברות הישראליות בעקבותיה, ובכלל זה מימון הוצאות הביטחון, עליה התחייבה המדינה כבר לפני חודשים ארוכים. אל על ממשיכה ותמשיך להפעיל את טיסותיה לארה"ב כמתוכנן".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות