אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
5 חברות ליסינג מתחרות על 1,400 המכוניות של בנק לאומי צילום: עומר הכהן

5 חברות ליסינג מתחרות על 1,400 המכוניות של בנק לאומי

בבנק חוששים מקריסתה של אחת החברות על רקע המשבר בשוק, ומעדיפים שכל חברה תספק כמה מאות מכוניות בלבד

23.12.2008, 08:12 | ליאור גוטמן

מכרז הליסינג של בנק לאומי, שמונה כ־1,400 מכוניות, יתחלק בין ארבעה עד חמישה ספקים, כך נודע ל"כלכליסט". בין הספקים: חברת הליסינג וההשכרה באדג'ט וחברת קל אוטו. משתתפות אחרות במכרז, כגון פריים ליס, חברת תמיר ומשק רכב, ממתינות לאישור סופי של העסקה.

עד היום התרכזו מכרזי ליסינג בהיקף כזה בחברה אחת או לכל היותר בשתיים, בעיקר משיקולי תמחור: חברות ליסינג גדולות יכולות לנצל את יתרון הגודל שלהן לכושר מיקוח עם יבואני הרכב, ולהשיג מחיר טוב יותר עבור כל מכונית. חיסכון זה מתורגם לעתים קרובות גם למחיר הסופי של הלקוח הסופי. הסיבה העיקרית לפיצול המכרז קשור במשבר הכלכלי: בימים שבהם מחנק האשראי מגביל את יכולתן של החברות הגדולות לספק בבת אחת מכוניות חדשות בהיקף כה גדול, לקוחות הליסינג מעדיפים לפזר את ציי הרכב על פני כמה חברות. נוסף על כך, התלות בספק ליסינג בודד נתפסת היום כמצב מסוכן, לאור החשש שחברת הליסינג תיקלע למשבר תפעולי, דבר שעלול לפגוע באספקת הרכב ללקוח.

על פי הערכות, בעבור מכוניות מקבוצת שווי השימוש השנייה (הכוללת בין היתר את המכונית הפופולרית מאזדה 3) ישלם בנק לאומי כ־2,400 שקל לחודש - התייקרות של 15% לעומת התמחור בענף בתחילת השנה. גורמים בענף מציינים שמחיר זה עדיין נחשב לנמוך יחסית, ושעסקאות עתידיות ייחתמו סביב 2,600 שקל לחודש עבור מכוניות מדגם זה.

מחברת באדג'ט אישרו את דבר הזכייה במכרז, אולם סירבו לנקוב כמה מכוניות יספקו ללאומי. חברות פריים־ליס ומשק רכב מסרו שטרם קיבלו הודעת זכייה מהבנק. חברת תמיר טרם הגיבה עד סגירת הגיליון. מבנק לאומי נמסר שזהות הזוכים תפורסם בעתיד עם סגירת המכרז.

תגיות