אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי: מקאן אריקסון יחזק את הפעילות האינטראקטיבית צילום: צביקה טישלר

בלעדי: מקאן אריקסון יחזק את הפעילות האינטראקטיבית

עובדי המשרד יעברו הכשרה שבה הם יתמקצעו בפרסום דיגיטלי. לא מן הנמנע שבשלב מאוחר יותר ייצא המשרד במהלך מקיף, שיכלול את הטמעת פעילותה של מקאן דיגיטל במשרד הפרסום עצמו

23.12.2008, 08:30 | מיטל זדה

לאחר שסימן את תחום הדיגיטל כמנוע הצמיחה של המשרד, מתחיל משרד הפרסום מקאן אריקסון בתהליך הכשרה אינטנסיבי של עובדי המשרד בתחום הדיגיטל. כך נודע ל"כלכליסט".

המשרד הגדול בתעשייה החל בתוכנית הכשרה במסגרת אקדמיה ניהולית שהוא עורך בתוך הקבוצה, שבה יעברו העובדים הכשרה של שלושה חודשים שעניינה פרסום אינטראקטיבי. מדובר בהכשרה מקיפה, שתאפשר גם לדרג המנהלים במשרד וגם לדרג הזוטר יותר להתמקצע בפרסום דיגיטלי, זאת בצד הפעילות של מקאן דיגיטל, חברת האינטראקטיב של המשרד.

אירס בק, צילום: צביקה טישלר אירס בק | צילום: צביקה טישלר אירס בק, צילום: צביקה טישלר

ישנה אפשרות שבשלב מאוחר יותר ייצא המשרד במהלך מקיף, שיכלול את הטמעת פעילותה של מקאן דיגיטל במשרד הפרסום עצמו. אם מהלך כזה אכן ייצא לפועל, מי שתוביל אותו תהיה מנכ"לית הקבוצה החדשה, איריס בק, שתיכנס לתפקיד בינואר הקרוב. בעת מינויה של בק לתפקיד מנכ"לית הקבוצה, ציין שילוח: "התחום הדיגיטלי משנה וישנה דרמטית את אופן צריכת התוכן והמדיה וכתוצאה מכך את שיטות השיווק והפרסום בכלל. המשימה המרכזית של איריס תהיה להוביל את השינויים הנדרשים כתוצאה משינויים אלו".

חברת האינטראקטיב של המשרד, בניהולו של יוסי ארז, הפכה לפני כשנה וחצי לחברה המובילה בקרב חברות האינטראקטיב בתעשייה. היא הצליחה להתברג ראשונה בדירוג המשרדים, לאחר שעקפה את פעילות אידיאולוג'יק, חברת האינטראקטיב העצמאית הגדולה בענף.

כבר לפני כשנתיים דיבר אילן שילוח, יו"ר הקבוצה, על הפיכתו של הפרסום הדיגיטלי למנוע הצמיחה של הקבוצה. בכנס שערך המשרד בתחילת 2008 אמר שילוח: "היקף פעילות האינטרנט של קבוצת מקאן אריקסון עמד ב־2007 על 15% ממחזור הקבוצה כולה, וב־2008 הוא צפוי לעמוד על 20%". הוא הוסיף: "מי שיוביל את הפרסום הדיגיטלי ב־2010 יוביל את הענף כולו".

הטמעת תחום הדיגיטל במשרד הפרסום יכולה להביא בעיקר לידי חיסכון ניכר במשאבים: של כוח אדם וכפועל יוצא מכך חיסכון כספי. לכן, גם אם בשלב זה לא מדברים על כך באופן ברור במשרד, האופציה הזו בהחלט רלבנטית לעתיד.

בגיתם BBDO עשו את זה לפני שנה

החזון הדיגיטלי של מקאן אינו חדש. "מנוע צמיחה" ו"התפתחות טבעית של עולם הפרסום" היו הביטויים המובילים במשרד; עם זאת, הם היו רקע בלבד לצרכים המשתנים של המפרסמים. עתה נראה שבמקאן החליטו לקחת את הפעילות הזו צעד אחד קדימה: תחילה בהכשרה אינטנסיבית של עובדי המשרד כדי שיכירו את עולם האינטרנט מקרוב, ולאחר מכן חיבור אפשרי בין האופליין לאונליין.

לפני שנה בדיוק הכריז משרד הפרסום גיתם BBDO על שילוב חברת האינטראקטיב במשרד עצמו. אז היה מדובר במהלך דרמטי, שכן אנשי BBDO אינטראקטיב פוזרו במחלקות השונות במשרד, וכיום מדובר בצוות אחד שעובד יחד. מיכל המאירי, מנכ"לית המשרד שהובילה את המהלך, שגם החל בהכשרות עובדים, הסבירה בזמנו כי המטרה היא להפוך את פעילות הדיגיטל של החברה לחלק בלתי נפרד במשרד האופליין.

תגיות