אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לקוחות תדיראן-אמפא לא מבינים למי לפנות צילום: אביר סולטן

לקוחות תדיראן-אמפא לא מבינים למי לפנות

בשבוע שעבר אושרה מכירת החברה לרמ"מ השקעות, שבבעלות חברת קריסטל. לקוחות רבים לא מבינים ממי להזמין שירות תיקונים או לדרוש את מילוי האחריות עבור מוצר שהתקלקל. המועצה לצרכנות: "על הרוכש להחליט אם הוא מעוניין לקבל שירות מרמ'מ או מספק אחר"

24.12.2008, 17:24 | אורנה יפת

בשבוע שעבר אושרה העסקה למכירת תדיראן-אמפא לחברת רמ"מ השקעות, שבבעלות חברת קריסטל. בתגובה להחלטת בית המשפט, הודיעה חברת קריסטל, כי בשיתוף רמ"מ וצוות העובדים, שעובר תהליך קליטה מזורז, היא תחל עוד באותו היום בהקמה מחדש של שירות הלקוחות של קריסטל.

אבל מסתבר שהצרכנים עדיין לא מבינים מי לוקח עליהם אחריות ואל מי לפנות, כדי להמשיך לקבל שירותי תיקונים למוצרי חשמל שרכשו מתדיראן-אמפא.

במועצה לצרכנות מסבירים, כי מצבם של לקוחות אמפא שונה, אם הם סיימו לשלם את מלוא התמורה, או שעדיין ממשיכים לשלם חלק מהכסף, אם הם נמצאים במסגרת תקופת האחריות של שנה מיום הרכישה, או שהם האריכו את תקופת האחריות על המוצרים שרכשו.

יעל כהן שאואט, היועצת המשפטית של המועצה לצרכנות, מבהירה כי לקוחות שבידם תעודת אחריות חינם של היבואן, ימשיכו לקבל שירות במהלך האחריות ללא תשלום נוסף. לגבי צרכנים אשר רכשו הארכת אחריות בזמן שקנו את המוצר, הם רשאים לבטל את המשך האחריות עד תום תקופת האחריות המקורית, ואם שילמו למוכר ולא ישירות לאמפא, הם אף רשאים לדרוש החזר כספי מלא.

לקוחות שמבקשים להאריך האחריות במהלך תקופת האחריות של שנה מיום הקנייה - מצבם שונה, אם הם סיימו לשלם את מחיר השירות או אם הם עדיין ממשיכים לשלם. צרכנים שממשיכים לשלם בכרטיס אשראי, או בצ'קים, לא יידרשו להוסיף תשלום עבור השירות. צרכנים שרכשו את האחריות וסיימו לשלם עבור הארכת האחריות - יידרשו להוסיף השתתפות עצמית של עד 120 שקל, עבור כל ביקור של טכנאי.

לדבריה, מאגר פרטי הלקוחות יעבור לרוכשת (רמ"מ השקעות) והצרכנים יהיו זכאים לקבל שירות בהתאם לתנאים המפורטים בתעודת האחריות. "על כל צרכן להפעיל שיקול דעת ולהחליט, האם הוא מעוניין להמשיך לקבל שירות מהחברה הרוכשת בתנאים שנקבעו בהסכם, או האם הוא מעדיף לפנות לספק אחר", אמרה כהן שאואט.

"כל צרכן צריך לשקול אם המשך ההתקשרות עם הרוכשת הוא כלכלית עבורו. בסופו של דבר, מי שנמצא בתקופת אחריות ומי שעדיין ממשיך לשלם תשלומים עתידיים - לא נפגע מההסכם, כי הוא לא יידרש לשלם עבור ביקור טכנאי. לגבי קבוצת הלקוחות שכבר סיימו לשלם, עליהם לשקול אם המשך ההתקשרות כדאית עבורם".

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
ביטוח מוצרי חשמל ביתיים
ביטחתי ב"תדיראן אמפא" מקרר ומזגן, שניהם מתוצרת תדיראן ושניהם בביטוח נוסף, אחרי שנת האחריות הראשונה. כ"כ עבור שניהם כבר השלמתי את תשלום דמי הביטוח. זה עתה ארעה תקלה במקרר וכאשר פניתי לחברת השירות, דרך אותו מספר טלפון שהיה נהוג בתדיראן אמפא (2992*) נתבשרתי על הצורך לשלם 120 ש"ח דמי-שירות. הדבר נראה לי לא הוגן בעלילונשמע כניצול אנשים שנמצאים במצב של "בלית ברירה"; מצרך חיוני בביתם נפגע, שילמו במיטב כספם ע"מ לדאוג לשירות אחזקה מהימן .... והינה לפתע פתאום, בשעת הצורך מגלים שתנאי השירות השתנו לרעה! ייתכן שהיה מקום לחשוב על החזר יחסי מדמי הביטוח ופניה לחברת שירות אחרת. אך לא יכולתי לחשוב על כך משום שלא הגיעה אלי כל מידע. לכן נראה לי רק הוגן לבטל את תוספת התשלום ולפתוח לפני ציבור המבוטחים את האפשרות לפנות לחברות שירות אחרות. בכבוד רב כהן צבי
כהן צבי , באר שבע  |  21.07.09
3.
כיצד מתקשרים לרמ"מ השקעות
קראתי את הכתבה וממנה אני מבינה שקלקוחת תדירן עלי לפנות לקריסטל או לרמ"מ השקעות. פניתי לקריסטל והם אינם מטפלים בביטוח מזגנים או בכל הקשור למזגנים, כלומר עלי לפנות לרמ"מ השקעות ? שאלתי כיצד פונים אליהם? כדי לודא שאכן אני אקבל שירות למזגנים שברשותי שחלקם מבוטחים ל-5 שנים החודש סייימתי לשלם וחלקם אני עדיין משלמת. לתשובתכם אצפה בתודה שושנה גלבר
שושנה גלבר , פרדס-חנה  |  28.01.09