אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
7 רשתות שיווק בריטיות התחייבו לצמצם את השימוש בשקיות ניילון בכחצי ב-2009 צילום: רוני שיצר

7 רשתות שיווק בריטיות התחייבו לצמצם את השימוש בשקיות ניילון בכחצי ב-2009

זאת לעומת מספר השקיות בהן נעשה שימוש ברשתות אלה בשנת 2006. בין הרשתות: מרקס אנד ספנסר, אסדה ורשתות נוספות. באירלנד הביא המס על שימוש בשקיות להפחתה של 90% בשימוש בהן

25.12.2008, 08:48 | גלית שפיר

שבע רשתות שיווק בבריטניה חתמו על הסכם עם ממשלת בריטניה, בו הן התחייבו לצמצם בחצי את כמות שקיות הניילון בשנת 2009, זאת בהשוואה לשנת 2006. כך מדווח העיתון הלונדוני ה'גארדייאן'. הרשתות שחתמו על ההסכם הן מרקס אנד ספנסר, אסדה, סיינסבריס, ווטירוז קו-אופ וויטרוז. מדובר בהסכם וולנטרי, שיכלול את חנויות הרשתות באנגליה, וויילס וצפון אירלנד.

מבין הרשתות, כבר הודיעה מרקס אנד ספנסר בחודש פברואר האחרון, כי היא גובה כ-5 פני בעבור כל שקית ניילון.

להערכת ממשלת בריטניה, בה משתמשים בכל שנה בכ-30 מיליארד שקיות ניילון, במידה והרשתות יעמדו בהסכם, כמות שקיות הניילון תיפחת ב-5 מיליון מדי שנה.

במספר מדינות באירופה, בהן אירלנד, דנמרק ושוויץ גובים כיום כסף על שימוש בשקיות. במרץ 2002 נמצא, כי השימוש בשקיות ניילון באירלנד פחת ב-90%, בעקבות המס שהוטל על שימוש בשקיות ניילון. בסין, החל מחודש יוני האחרון, חל איסור על ייצור שקיות ניילון.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות