אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד האוצר בודק את שירות הלקוחות של חברות הגמל צילום: מיכאל קרמר

משרד האוצר בודק את שירות הלקוחות של חברות הגמל

הממונה על שוק ההון ביקש לקבל פרטים אודות מספר העובדים שמעסיקות החברות בשירות הלקוחות ואת שעות הפעילות של מוקדי השירות. תגובת האוצר: "נעשתה פנייה למספר מצומצם של גופים"

25.12.2008, 15:42 | הדר רז

משרד האוצר פנה לחלק מהחברות המנהלות בענף הגמל בבקשה לקבל נתונים סטטיסטיים אודות מערך שירות הלקוחות שלהם - כך נודע ל"כלכליסט".

הפנייה נעשתה לחברות לגביהן התקבל מספר גבוה יחסית של תלונות, בהן שלוש מהחברות הגדולות בענף, כלל גמל, פריזמה, פסגות גדיש, אקסלנס והראל. שלוש חברות אלו מנהלות כספים עבור מספר גבוה של עמיתים, ולכן הגיוני שגם היקף הפניות אליהן בימים כאלה יהיה גבוה במיוחד. בין הנתונים שמבקש האוצר לבדוק: כיצד עובד שירות הלקוחות, כמה אנשים מועסקים במוקד, האם הם מספיקים לענות לכל השיחות והאם החברה עונה לעמיתים שפועלים באמצעות האינטרנט. בנוסף, ביקשו לקבל רשימה של העמיתים שהגישו בקשה למשיכת כספים או העברת כספם לקופה אחרת.

על המכתב חתומה מיכל הולצמן, עוזרת הממונה על שוק ההון, ונכתב בו: "אנחנו מודעים לעובדה כי אירועי השבועות האחרונים הביא לגידול משמעותי במספר הפניות בכל הגופים המוסדיים, אך היעדר מענה בזמן סביר אינו מתן שירות ברמה נאותה".

המשבר הכלכלי והתשואות החריגות שהשיג ענף הגמל בשנה האחרונה הביא לעלייה חריגה בכמות הטלפונים והתלונות על שירות הלקוחות. בענף הגמל מספרים כי כמות הפניות למוקדי השירות היתה בתקופת השיא פי שלוש עד פי ארבע מהרגיל.

תגובת משרד האוצר: "נעשתה פניה למספר מצומצם של גופים עליהם היתה כמות פניות מוגברת".

תגובת פסגות גדיש: "נושא שרות הלקוחות חשוב ביותר לחברה ואנו משקיעים בתחום זה רבות; בחודשים האחרונים תגברנו את מערך שירות הלקוחות והארכנו את שעות פעילות המוקד הטלפוני לעמיתים ל- 12 שעות ביממה. בנוסף, המוקד פועל בימי שישי וערבי חג. אנו לומדים ומשפרים את השרות כל העת בהתאם לצרכים ולדרישות לקוחותינו".

תגובת פריזמה: "קיבלנו את המכתב, אנו לומדים אותו ונתייחס אליו בהתאם".

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
משיכה עודפת מקןפ"ג
לענתבי שלום בלי להתלהם בהוראה שלך ניתקתה את קופ"ג מהקישור לחשבון הבנק באינטרבט ולמרות שחזרתה בך אין קישור חדש ,בנוסף חוסך עצמאי יכול השנה לחזור בו מהפקדות ל 2008 עקב שנוי תקנות האוצר אך קופ"ג אינן מאפשרות משיכה מה שהיה לפני הרפורמה בכל סניף בנק הטיפול היה פשוט כיום אין עם מי לדבר לתשומת לבך
אבי , חיפה  |  25.12.08
5.
תודה רבה לענתבי,סוף סוף אולי יהיה סדר ב"בלגן".
.ברור לכל-לענתבי,לקופות,לעמיתים ולבנקים כי לקופות יש תשואה יומית ידועה ונמצאת במחשב . 2.כל עמית יכול לראות את שערוך הקופות באינטרנט (בשערוך של אחת לחודש בלבד). 3.אז מה הבעיה שהעברה או פדיון יבוצעו ע"י העמית במחשב האישי,בדיוק כמו שאפשר למכור ולקנות מניות במחשב,בדיוק כמו העברה מחשבון לחשבון וכ'ו,למה צריך לטרטר את העמים לבית ההשקעות או לבנק לביצוע הפעולות הנ"ל,ואיפה "הרישום" והמעקב האמיתי של העמית במחשב ,או שאנחנו עדיין בתקופת האבן בכל מה שקשור ב ק.גמל.שלא לדבר על חיסכון בכ"א בקופות,אבל ,אולי הקופות לא יירצו כי הם "משחקים" עם התשואות,מוכרים מתי שכדאי להם וכו'.שקיפות=אמת=שקט נפשי לעמיתים.
אליי , מרכז  |  25.12.08
4.
עכשיו נזכרת???
באמת תודה שאתה מנסה לארגן לנו נציג שירות שינסה (ולא יצליח) להסביר לנו למה הפסדנו בחדשיים 30% מכספנו. אם היית ממלא תפקידך כיאות היית חוקר כיצד קרה מה שקרה. איפה היו יועצי ההשקעות המומחים הגדולים שניהלו עבורנו קופות גמישות "בהתאם למצב השוק?" ואם "מצב השוק" בחדשיים האחרונים לא חייב שינוי דרסטי בהרכב הקופות אז מתי כן יתבצע שינוי? יש להעמיד את מנהלי הקופות לדין על הונאת הציבור! ובמקום שתתעסק בזה אתה מתעסק בזוטות כמו זמן המענה של שרות הלקוחות (שהוא כשלעצמו גם חשוב אבל בתקופה כזו כל השאר מתגמד!! אז בבקשה תתחיל למלא את תפקידך כמו שצריך ותעניש את האחראים!
אילן , שרון  |  25.12.08
3.
בוקר טוב לענתבי שנרדם בשמירה והתעורר לאחר שהסוסים כבר ברחו ואלה שנותרו
הם בחינת סוסים מתים. רק עצוב מאוד שמדובר כאן בבני אדם ולא בסוסים בני אדם שאיבדו חלק נכבד מחסכון חיים וגם בריאות כפועל יוצא. מקווה שתוקם במהרה וועדת חקירה ממלכתית שתברר מי האחראים לכך שמאות אלפי חוסכים הופקרו ואיבדו את עתידם הפנסיוני.
יש דין ויש דיין  |  25.12.08
לכל התגובות