אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מודעות "טורפניות" מרגיזות את משתמשי פייסבוק צילום: בלומברג

מודעות "טורפניות" מרגיזות את משתמשי פייסבוק

התמוטטות שוק הדיור בארה"ב הובילה לעיקולים של דירות רבות, והן משווקות במקרים רבים למשתמשי פייסבוק – שרבים מהם רואים זאת בשלילה

30.12.2008, 20:40 | יוסי גורביץ
משתמשי פייסבוק רבים מתלוננים לאחרונה כי הם מקבלים פרסומות לא רצויות לרכישת דירות מוזלות, שאותן הם רואים כניצול לרעה של המשבר הכלכלי. כך דיווח אתמול (ב') הוושינגטון פוסט.
משתמשי פייסבוק לא רוצים שידחפו להם עיקולים לדף, צילום: בלומברג משתמשי פייסבוק לא רוצים שידחפו להם עיקולים לדף | צילום: בלומברג משתמשי פייסבוק לא רוצים שידחפו להם עיקולים לדף, צילום: בלומברג

הפרטים האישיים שמוסרים משתמשי פייסבוק מאפשרים למפרסמים לפלח בדייקנות את נתוניהם, ולהתאים פרסומות לדמוגרפיות ספציפיות של משתמשים. בשל הפרופיל שאליו מכוונת פייסבוק – צעירים במהלך לימודיהם או מיד לאחריהם – משתמשי פייסבוק נתפסים בעיני המפרסמים כ"שטח עשיר במטרות": צעירים, בעלי הכנסה נאה, שככל הנראה אין ברשותם עדיין נדל"ן. משבר הדיור בארה"ב הביא לעיקול של מספר עצום, יש אומרים חסר תקדים, של בתים ודירות שבעליהם לא יכלו עוד לעמוד בתשלומים עבורם ושערכם צנח.

התוצאה היא שלאחרונה, משתמשים רבים מגלים בדף שלהם פרסומות המיועדות לשכנע אותם לרכוש דירות שעוקלו. בחלק ניכר מהמקרים, המודעות הן וולגאריות: "חפש את מכרה הזהב שלך בין רשימות בתים מעוקלים באזור וושינגטון הבירה", אומרת אחת מהן; וושינגטון היא אזור מגורים של סטודנטים רבים – וגם אחד מהאזורים שהוכו קשות על ידי המשבר הכלכלי. מודעה אחרת מזמינה את המשתמשים "להפוך את הכאוס למזומנים".

רבים מהמשתמשים אמרו כי המודעות מטרידות אותן, וכי הן "טורפניות" ומזמינות אותם ליהנות מסבלם של אחרים. אחרים אמרו כי המודעות נראות כמו מעשי נוכלות; עיצובן, אמרה אחת המשתמשות לוושינגטון פוסט, "נראה יותר כמו זה של מועדון מאשר של סוכנות נדל"ן" והן חסרות אחריות בהתחשב בכמות הכסף המדובר. משתמשים אחרים אמרו כי הם אכן משתמשים בפרסומות כדי למצוא דילים – וחלק ניכר מן הנשאלים אמר כי איננו צופה במודעות כלל.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות