אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
החל ממחר: חברות סלולר לא יוכלו לייקר תעריפים בתקופת ההתחייבות צילום: קובי קנטור

החל ממחר: חברות סלולר לא יוכלו לייקר תעריפים בתקופת ההתחייבות

בנוסף, תיכנס לתוקפה רפורמה של שיטת חיוב על פי יחידות של שנייה. שר התקשורת, אריאל אטיאס: "עם יישום ההחלטה, תושג אחידות עם אופן הגבייה בטלפוניה הנייחת והבינלאומית. כמו כן, תושג הפשטות והשקיפות בהצגת התעריפים"

31.12.2008, 12:49 | אמיר טייג

החל ממחר יכנסו לתוקף שתי רפורמות צרכניות חשובות שמטרתם לשפר, ולו במעט, את מצבו של לקוח הסלולר הישראלי. ההחלטה הראשונה היא לעבור משיטת חיוב זמן אוויר על פי יחידות של 12 שניות, לחיוב על פי שנייה אחת. הדבר יחסוך לצרכן הסלולר תשלום ממוצע עבור 6 שניות בכל שיחת סלולר. הרפורמה השנייה נוגעת לתקופת ההתחייבות. לאחר שמשרד התקשורת קיצר את תקופת ההתחייבות המקסימאלית של הלקוח לחברת הסלולר ל-18 חודשים, החל ממחר לא יוכלו חברות הסלולר להעלות תעריפים ללקוחות הנמצאים עדיין במסגרת תקופת ההתחייבות שלהם. החלטה זו התקבלה לאחר סדרה של ייקורי תעריפים חד צדדים שביצעו חברות הסלולר בין השנים 2005 ו-2008 בתגובה להפחתת דמי הקשוריות.

הרפורמה הראשונה, קיצור יחידת המנייה לשנייה, נתקבלה בשנת 2005, על ידי שר התקשורת דאז, אהוד אולמרט. יישומה נקבע ל-1 בינואר, וזאת בשל לחצי חברות הסלולר. הרפורמה השנייה, קודמה ואושרה על ידי שר התקשורת הנוכחי, אריאל אטיאס.

ממשרד התקשורת הובהר כי "החל ב-1 בינואר 2009 כל לקוחות חברות הסלולר, ללא יוצא מהכלל, יהיו בתוכניות המחויבות במקטעי זמן בני שנייה אחת. כלומר, כל מנוי הנמצא בתכנית שבה יחידת החיוב שונה משנייה אחת, יחויב ביחידת חיוב של שנייה אחת, והחברות יוכלו להציע תוכניות תעריפים המחויבות במקטעי זמן בני שנייה אחת בלבד". אטיאס התייחס לעניין ואמר כי "עם יישום ההחלטה, תושג אחידות עם אופן הגבייה בטלפוניה הנייחת והבינלאומית, וכמו כן, תושג הפשטות והשקיפות בהצגת התעריפים, דבר שיקל על הצרכן בהשוואת תעריפים בין החברות, וישפר את מצבו".

לגבי איסור העלאת תעריפים בתקופת ההתחייבות מסר המשרד כי "מפעילי הסלולר יחויבו להציג למנוייהם את תנאי ההתקשרות באופן שיהיו סופיים, ידועים וקבועים מראש לכל תקופת ההתחייבות. באשר לתעריפי ההתקשרות, אלה ייקבעו יהיו אחידים ונקובים בשקלים חדשים למשך כל תקופת ההתחייבות. למרות זאת, במהלך תקופת ההתקשרות, המפעיל יהיה רשאי לספק את שירותיו למנוי בתעריפים זולים מאלה שנקבעו מראש בהסכם ההתקשרות". עוד מבהירים כי במקרים בהם הלקוח מבצע שינוי מהותי בתנאי החוזה בינו ובין חברת הסלולר, כמו שדרוג מכשיר או מעבר בין מסלולי תעריפים, תוכל חברת הסלולר לעדכן את מחיר דקת השיחה.

תגיות