צילום: בלומברג
המהפכה המקוונת של אובמה נמשכת
הנשיא המיועד מתכוון להפוך את קהל תומכיו המקוונים לכלי מדיניות גם לאחר ההשבעה, ונשען על מאגר מידע של 13 מיליון תומכים – שרבים מהם הודיעו כי ימשיכו לפעול למענו
01.01.2009, 09:54 | יוסי גורביץ
הנשיא המיועד של ארצות הברית, ברק אובמה, מתכוון להמשיך ולהשתמש במספר העצום של תומכים "מקוונים" כדי לנווט את מדיניותו. כך דיווחה אתמול (ד') סוכנות הידיעות אי.פי.
להצלחה ניכרת,
ובכוונת מטה אובמה להמשיך ולהשתמש בהם גם לאחר הבחירות.
ברשות מטה אובמה מאגר מידע של כ-13 מיליוני תומכים – מאגר מידע שאי.פי. מגדירה כנכס חשוב יותר מאשר מינויי הקבינט של אובמה או עוזריו האישיים. הכוח הזה מיועד לשמש את אובמה במאבקי מדיניות.
על פי סקרים, כרבע מהנמצאים במאגר המידע הודיעו כי ימשיכו לתמוך באובמה באמצעות פעילות מקוונת גם אחרי ההשבעה, ו-62% אמרו כי הם ישכנעו אחרים לתמוך במדיניותו של אובמה. במידה והצעותיו של אובמה יתקלו בקשיים בקונגרס, עוזריו הבכירים של אובמה מתכוונים לקרוא לתומכים להציף את משרדיהם של המתנגדים במאות אלפי שיחות טלפון בתוך שעות, כדי להבהיר את עוצמת הלחץ הציבורי.
אובמה הביא את המעורבות הפוליטית ברשת לשיא שטרם נראה עד כה: תומכיו המקוונים העלו לו תרומות בסך חצי מיליארד דולרים במהלך הקמפיין. 59% מכלל האמריקנים, על פי סקר מכון פיו, אמרו שהיו מעורבים בקמפיין המקוון – על ידי תרומות, שליחת מיילים, או כתיבה וקריאה של בלוגים - וביניהם נהנה אובמה מיתרון ניכר.
מאז בחירתו, הקפיד אובמה לשמור על קשר עם הבוחרים באמצעות נאומים שבועיים המשודרים ביוטיוב. נאומים אלו זכו
תגובה אחת לכתיבת תגובה