אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בובות בראץ נשארות על המדף עד סוף 2009 צילום: בלומברג

בובות בראץ נשארות על המדף עד סוף 2009

בית המשפט קיבל את ערעור חברת MGA והקפיא את ההחלטה להוריד את הבובות מהמדפים, אשר ניתנה בעקבות תביעה שהוגשה על ידי יצרנית ברבי

31.12.2008, 15:15 | אורנה יפת

ניצחון במערכה לבראץ על ברבי. בובות בראץ יישארו על המדף עד סוף שנת 2009. בית המשפט בארה"ב קיבל את הערעור של MGA אינטרטיינמנט והקפיא את ההחלטה שניתנה לפני כחודש להוריד את בובות בראץ מהמדפים בכל העולם עד ה-11 בפברואר 2009.

איזאק לריאן, מנכ"ל MGA, שלח מכתב לכל הסוכנויות המחזיקות בזכיון למותג בראץ, תחת הכותרת: "יום שמח ל-MGA ולבראץ", בו דיווח על החלטת השופט סטיבן לרסון לדחות את הורדת הבובות מהמדפים. לריאן מסר לסוכנים כי החברה תמשיך להילחם על זכויותיה והביע אמונה כי בסופו של עניין הזכויות על המותג בראץ יישארו בידי MGA.

כאמור, ב-3 בדצמבר 2008 אסר בית המשפט הפדרלי בארה"ב על MGA, יצרנית בובות בראץ, לייצר ולמכור את הבובות שנחשבות למתחרות הקשות של ברבי, וחייב את החברה לשלם לחברת מאטל, יצרנית בובות ברבי, פיצויים בסך 100 מיליון דולר, לאחר שהורשעה בהפרת זכויות יוצרים של מאטל.

בובות בראץ הושקו לראשונה בשנת 2001 ופגעו במכירות בובות ברבי. בתביעתה טענה מאטל, כי מעצב בובות בראץ פיתח אותן עוד בזמן שעבד במאטל.

עמוס חכמון, מנכ"ל סוכנות הזכיונות BLI אמר ל"כלכליסט": "המשפט עשה לנו דברים טובים והגביר את הנאמנות למותג כך שהמכירות עלו משמעותית". לדבריו, בעוד בכל העולם נרשמה בשנה האחרונה ירידה במכירות של בובות בכל המותגים, חברת אילנית שיווק צעצועים בע"מ, המשווקת את בובות בראץ בישראל, דיווחה על עלייה של 10-12% במכירות בובות בראץ בשנת 2008 לעומת 2007, שנחשבה לשנת שיא במכירות.

על פי נתוני סוכנות BLI היקף מכירות מוצרי בראץ בישראל מגיע ל-1.5 מיליארד שקל ובעולם מגיעות מכירות הבובות בלבד (ללא המרצ'נדייז) לכ-2 מיליארד דולר בשנה.

תגיות