אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שופרסל: הורדת המוצרים מהמדפים - חלק מתוכנית ארוכת טווח לניהול המדף צילום: אלעד גרשגורן

שופרסל: הורדת המוצרים מהמדפים - חלק מתוכנית ארוכת טווח לניהול המדף

הרשת הקמעונאית הגדולה בישראל טוענת, כי למהלך שביצעה בשבוע שעבר, במסגרתו הורדו מוצרים מובילים מהמדפים - אין קשר לעובדה כי אלה נמכרו במבצעים ברשת המתחרה - מגה בול

31.12.2008, 17:22 | גלי ברגר

"הורדת המוצרים היא לא תשובה למהלך מגה בול, או כל מבצע אחר, אלא חלק מתוכנית ארוכת טווח לניהול המדף", כך אמר היום (ד') גורם בכיר בחברת שופרסל, בתגובה לפרסומים, אתמול, לפיהם הורידה לפני כשבוע שופרסל מוצרים מובילים, כמו נס קפה רד-מאג, קרטוניות פריגת, שישיית נביעות ועוד ממדפיה - בשל כך שאלה נמכרו במסגרת מבצעים ברשת רבוע כחול.

"שופרסל מוכרת 12,000 סוגים של מוצרי מכולת. אנחנו יודעים שיש ירידה במכירות, סטגנציה, שופרסל מצטמצמת ומתייעלת ונמשיך לנהל את המדפים בדרך היעילה ביותר". לשאלה כיצד הורדה של מוצרים - מובילים בנתחי שוק - היא ניהול יעיל יותר של המדף, התקשה הגורם להשיב, כמו גם לשאלה, האם לירידה של כ-17% במניית החברה בשבוע האחרון יש קשר להתנהגות הכוחנית. "הרשת רווחית, אין שום לחץ ותראו את התוצאות".

אותו גורם ציין, כי הוא לא קיבל פנייה מרשות ההגבלים העסקיים בנוגע להתנהלות. יחד עם זאת, גורמים בשוק אמרו, כי רשות ההגבלים פתחתה בחקירה נגד שופרסל בעקבות הורדת המוצרים. רונית קן, הממונה על ההגבלים, אינה נוהגת להתערב בשוק המזון במקרים של התנהלות כוחנית של רשתות מול ספקים, אך הפעם, ככל הנראה, רואים ברשות פגיעה ממשית בצרכן, שכן שופרסל לא מאפשרת לו לקנות מוצרים מובילים.

מחברת שופרסל נמסר בתגובה: החוק הוא נר לרגלינו. פעלנו ונפעל על פי החוק בלבד.

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
בתרבות שבה הכסף הוא האלוהים, והחזק והאלים הוא השולט - אזי ישר הדרך נרדף עד צווארו
המאבק העקרוני של "פיקנטי" א. בתרבות שבה הכסף הוא האלוהים, והחזק והאלים הוא השולט - אזי ישר הדרך נרדף עד צווארו. ב. העסקתם של למעלה מ1,000- עובדי "פיקנטי" הופסקה בשל הקרטל. עובדים ותיקים איבדו בן לילה את פרנסתם ואת כבודם והושלכו מכורח הנסיבות לרחוב נטולי כל, כאשר למעסיקהם אין כל אפשרות למנוע את הכאב וההשפלה הצורבת. החברה הישראלית ספגה לא רק את הצורך להתמודד עם עליית מחירים ובריונות עסקית אלא גם את הצורך להתמודד עם בעיה חברתית קשה בדמות הצורך לטפל במאות רבות של עובדים לשעבר אשר נותרו ללא כל רק בשל חטאם לבקש להם פת לחם ממעסיק אשר ביקש להתחרות מול ענקי המזון. ג. רבים מעובדים אלה הפכו לנטל על החברה, באשר העסקתם בפיקנטי היתה המסגרת היחידה בחייהם אשר העניקה להם יציבות, שקט נפשי, בטחון כלכלי ואפשרות ממשית לספק את מחייתם ואת צורכיהם הבסיסיים. ואולם בבואם לרמוס את פיקנטי, לא בחלו פושעי הקרטל ברמיסת אלף משפחות עובדי פיקנטי. רבים מהעובדים הפכו לשבר כלי. לא מעטים לקו במחלות ממאירות. עובד אחד שלח יד בנפשו. עובדים אחדים לקו במחלות חשוכות מרפא ומחלות נפש ועוד כהנה וכהנה אסונות מהסוג שדמותם איננו מופיע בכרוניקות העיתונים, אך ראוי שיחרט על לוח לבו של כל אדם בר דעת ובר לבב, אשר ערכי הומניזם וסולידריות חברתית מפעמים ברוחו. ד. זהו סיפור מעללי המלחמה המסחרית המכוערת של אסם, תנובה קוקה קולה וחברותיהן לקרטל נגד "פיקנטי". טבעם של קרבות מסוג זה הנו שהגדול והאלים יותר מכחיד את הקטן ממנו, ומשתיק אותו לשנים ארוכות, תוך איומים לבל יפצה את פיו לעולמי-עד. ה. במקרה של "פיקנטי" אין זה כך. הסיפור יסופר עד תומו, והזעקה העולה ממנו תהדהד בחלל האוויר עוד זמן רב לאחר שהפושעים המעורבים בקרטל המזון נגד פיקנטי יושלכו אל מאחורי סורג ובריח. ו. "פיקנטי" הוכיחה בעבר כי היא מונחית בידי תפיסת עולמה המעודדת תחרות חופשית, מאבק למען זכויות האזרח, כלכלה שוויונית, צרכנות הוגנת, יוזמה חופשית וחופש ביטוי. לא כסיסמאות ריקות תוכן, אלא כתפיסת עולם המאורגנת במשנה סדורה. ז. מאבקה האידיאולוגי של "פיקנטי" להביא להפחתת מחירים מהותית בשווקי המזון בישראל מעורר כבר למעלה מ20- שנה את חמתם של הקונגלומרטים הגדולים, ענקי המזון, העושקים גם כיום את הצרכן ללא צורך, וחוששים ממתחרים כגון "פיקנטי", המציגה את ענקי המזון במערומיהם, כאשר היא מוכרת מוצרים מסוימים בפחות מחצי ממחירם אצל המתחרים, ובכל זאת מצליחה להרוויח, וכל זאת בלי לעשוק את האזרח העמל למחייתו. טו. בחודש 3/97 ו/או בסמוך לכך החלה "פיקנטי" בייצור ובשיווק חטיף בוטנים, אשר שמו "מקרנה", ושהינו בעל דמיון ל"במבה" המיוצרת ע"י "אסם", אך מהווה מוצר ייחודי ל"פיקנטי" בטעמו ובאיכותו. טז. בדומה ליתר מוצרי "פיקנטי", מחירו של מוצר ה"מקרנה" היה נמוך בכ2/3- ממחיר מוצר ה"במבה", בעוד שאיכותו עולה על זו של ה"במבה". יז. למרות פעולותיה השונות של "אסם" טרם הקרטל לשבש את יצור ה"מקרנה" ושיווקו, המשיך ה"מקרנה" לרכוש ציבור גדול של לקוחות, אשר הלך והתרחב. יח. החטיף "מקרנה" נמכר ללקוחות בכשליש ממחיר החטיף של "אסם". המחיר אצל "אסם" נע בין 3.5 ל- 3.7 ש"ח (80 גרם אריזה) המחיר ב"פיקנטי" היה כ- 1 ש"ח. (באריזה בגודל זהה). יט. מוצר ה"מקרנה" פגע קשות ב"אסם", בהיות ה"במבה" הענף הרווחי ביותר של "אסם". כ. 33% מרווחי "אסם" הנם ממוצר ה"במבה".
אלשיך  |  01.01.09