אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד התחבורה האמריקאי מחפש מימון: קורא להעלות המיסוי על הדלק ב-50% צילום: בלומברג

משרד התחבורה האמריקאי מחפש מימון: קורא להעלות המיסוי על הדלק ב-50%

ירידה דרמטית בהכנסות ממשלת ארה"ב בעקבות המשבר גורמת למשרדים הממשלתיים לחפש מקורות אלטרנטיביים. ועדת הכספים שם תדון באפשרות להעלאת המס כדי לשפץ תשתיות. ממשל אובמה הנכנס - צפוי להתנגד

02.01.2009, 11:54 | סוכנויות הידיעות

משרד התחבורה האמריקאי קורא לממשלת ארה"ב להעלות את המיסוי על הדלק, בשל ירידה דרמטית בהכנסות, הפוגעת בפעילות סדירה. בשל צניחת מחירי הבנזין והירידה בביקוש למוצרי האנרגיה, ההכנסות נפגעו בצורה משמעותית ועימן מקורות המימון עבור עבודות שוטפות, דוגמת שיפוץ כבישים, הקמת גשרים ועוד. ועדת הכספים תדון באפשרות להעלאת המס ב-50% ובדרכים אלטרנטיביות להשיג מימון לבניית כבישים במדינה.

גם ועדת התחבורה של הקונגרס קוראת להעלות את המס על הדלק, העומד כיום על 18.4 סנט לגלון בנזין וכ-24.4 סנט לגלון סולר (דיזל). זאת צפויה להציע להעלות את המס, הן ברמה הפדראלית והן להמליץ לכל מדינה לחוד להעלות את המס בגבולותיה, על-מנת לממן את ההוצאות המקומיות.

הממשלה הדמוקרטית החדשה שתיכנס בעוד פחות משלושה שבועות לבית הלבן, בראשותו של הנשיא הנבחר, ברק אובמה, תתנגד, ככל הנראה, ליוזמה זו. למרות שמחירי הבנזין ירדו לאחרונה בשיעור חד, ההנהגה החדשה לא תרצה להכביד על האוכלוסייה, הנאבקת במשבר האשראי, עם מיסוי חדש.

נציגי הוועדות, שנערכים להתנגדות זו, מדגישים, כי על המדינה לחשוב מהיכן יימצא הכסף להקמת כבישים. "אני לא נלהב מהראיון של העלאת מיסוי הדלק, אבל המציאות היא כזו, שהגבייה לא מצליחה לכסות את הצרכים שלנו", אומר אדריאן מור, סגן נשיא של "ריזון פאונדיישן-טרסט מוחות" מלוס אנג'לס. "הברירות העומדות בפנינו הן לאפשר לכבישים שלנו להתפורר - או לשלם יותר", הוא מדגיש.

הדילמה העומדת בפני הקונגרס אינה פשוטה. אמריקאים רבים הקטינו את כמות הנסיעות שלהם בעקבות המשבר האחרון, שלווה בהתייקרות מחירי האנרגיה, והתרגלו לנסוע פחות, גם כאשר המחירים שבו לרמה הקודמת. העלאת המס תגרור התייקרות מיידית של כל המוצרים, שכן, הצרכנים הגדולים של דלק הם נהגי משאיות, המובילים סחורות ברחבי ארה"ב.

מעניין הוא, שדווקא התאחדות הנהגים תומכת ביוזמה. נציג הארגון אומר, שכל עוד הכסף יילך להקמת כבישים חדשים, נהיה מוכנים לשלם יותר מסים.

כך או אחרת, בארה"ב זקוקים לסכומי עתק לשימור ושדרוג התשתיות. בשנת 2007 הסכום הדרוש עמד על 105 מיליארד דולר ותוך עשור הוא צפוי לעלות ל-134 מיליארד.

תגיות