אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ויזה כאל תקים חברת פקטורינג צילום: תמר מצפי

ויזה כאל תקים חברת פקטורינג

רכשה במיליון שקל את פעילות הפקטורינג של פסגות, ותספק לחברה החדשה קווי אשראי בהיקף של 200 מיליון שקל

06.01.2009, 11:08 | רונית גודמן

חברת כרטיסי האשראי כאל רכשה את פעילות הפקטורינג של חברת פסגות מימון פקטורינג עבור מיליון שקל. הפעילות הנרכשת תפעל תחת חברה חדשה בבעלות משותפת של כאל, אשר תחזיק ב-75% מהמניות, ושל פסגות מימון פקטורינג, אשר תחזיק ביתרת המניות.

החברה החדשה תרכוש את תיק הפקטורינג, את המוניטין, העובדים, מערכות המידע הקיימות ואת הרכוש הקבוע של פסגות מימון. בנוסף, תעמיד כאל גם קו אשראי בסך שלא יעלה על 200 מיליון שקל על פי שיקול דעתה. תנאי סף מתלה לעסקת הרכישה הוא שתיק הפקטורינג שיירכש יעמוד על לפחות 60 מיליון שקלים. התיק הנרכש אינו כולל חובות בעייתיים או כאלו הנמצאים בפיגור. העיסקה  תלויה עדיין באישור המפקח על הבנקים, הממונה על ההגבלים העסקיים המלווים (מזרחי ומנורה) והנאמן לאג"ח. בשל היות מימון הפקטורינג קצר טווח, תוכל כאל לוודא שתיק החובות שרכשה הוא יציב.

רכישת "פסגות מימון ופקטורינג" מאפשרת לכאל כניסה ישירה לתחום הפקטורינג ובכך הרחבת פעילותם בתחום האשראי העסקי החוץ בנקאי. הפעילות שנרכשה תהווה השלמה לפעילות הקיימת בתחום הלוואות לבתי עסק, ניכיון שוברים ואבטחה וניכיון צ'קים.

מימון פקטורינג הוא למעשה רכישה של חובות מסחריים של חייבים על ידי חברת הפקטורינג אשר מקדימה את התשלום לספק. לפיכך, חברת הפקטורינג עוסקת בפועל במימון, בגבייה מול הלקוח וביטוח לאשראי ולקיחת סיכון האשראי על החברה.

יאיר קפלן, סמנכ"ל אגף סחר ואשראי עסקי בחברת כאל, אשר ימונה ליו"ר החברה החדשה, אמר כי "לאחר השלמת העסקה, Cal תוכל להציע ללקוחותיה העסקיים One-stop-shop בתחום האשראי העסקי. מדובר במוצר משלים לפעילות שלנו ואנו רואים בו הזדמנות לגוון את מקורות ההכנסה והצמיחה של Cal". קפלן הוסיף, כי על רקע מחנק אשראי הקיים היום במשק, והצורך המתגבר של עסקים קטנים ובינוניים באשראי, פתרונות הפקטורינג מהווים מקור מימון חוץ בנקאי נוסף לעסקים אלה.

ראובן סלטר, מנכ"ל פסגות מימון ופקטורינג, אמר כי "הפקטורינג מאפשר הגדלת ההון החוזר של העסק תוך נטרול סיכוני האשראי. כניסת ויזה כאל לתחום הפקטורינג תאפשר גידול מהותי בהיקף הפעילות ותעמיד לרשות העסקים במשק אלטרנטיבה נוספת לקבלת הון חוזר למימון פעילותן השוטפת".

חברת גלובל פקטורינג מעריכה כי שוק הפקטורינג יצמח ב- 20%-30% בשנת 2009. זאת בעיקר בשל ירידה משמעותית בפעילות מימון יבוא, בשל הגידול בסיכון בתחום. כמו כן, בשל צמצום מסגרות האשראי במערכת הבנקאית ובמקורות האשראי החוץ בנקאי אשר מגדילים את הביקוש לפקטורינג כפיתרון מימוני. התחום כולו גדל בשנת 2008 לסכום של כ-7 מיליארד שקל לעומת כ-6 מיליארד שקל בשנת 2007. להערכת ירון טיקטין, מנכ"ל החברה, בשנת 2009 היקף עסקאות הפקטורינג יסתכם בכ-9 מיליארד שקלים. הוא מוסיף כי עלויות השירות ירדו בעקבות ירידה חדה בריביות הפריים והליבור.  

תגיות