אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי: עלות המלחמה לזכיינים עד כה: 2.5 מיליון שקל צילום: ערוץ 2

בלעדי: עלות המלחמה לזכיינים עד כה: 2.5 מיליון שקל

למרות אחוזי הצפייה הגבוהים בערוצים המסחריים ירד היקף הפרסום ב־20%–25%. החדשות הטובות: ירידה דרמטית בתלונות הצופים על אופן סיקור האירועים

07.01.2009, 09:18 | תמר וילרפורט, אמיר טייג ומיטל זדה

ההשקעה של חברת החדשות של ערוץ 2 בעשרת ימי הלחימה הראשונים של מבצע עופרת יצוקה נאמדת ב־1.5 מיליון שקל. חדשות 10 השקיעה כמיליון שקל בשידורים עד כה. כך נודע ל"כלכליסט". מדובר בהיערכות מיוחדת, הכוללת שידורים מסביב לשעון, צילום במספר רב של מוקדי שידור וביטוח של הצוותים בשטח.

עוד נודע שלמרות אחוזי הצפייה הגבוהים שלהם זוכים שני הערוצים, ירד היקף הפרסום בהם. ינואר־פברואר נחשבים לחודשים מוצלחים פחות בתעשייה, והפרסום בהם יורד בכ־10%–15% לעומת סוף השנה האזרחית. עם זאת, בשבועיים האחרונים מדובר בירידה חדה של 20%–25% בהיקפי הפרסום. המפרסמים נמנעים מלהעלות פרסומות בעלות אופי קריאייטיבי מבדר, ומתמקדים במוצרי צריכה יומיומיים. למשל 012 סמייל, שעלתה לפני כשבוע עם קמפיין בכיכובם של איל קיציס, שלומי סרנגה ומושיק עפיה, החליטה להקפיא את שידור הפרסומת. כמוה פעלו גם סופר־פארם, שהיתה אמורה לעלות בקמפיין למבצעי הרשת החדשים אולם החליטה להקפיא את הסרטון הטלוויזיוני, ובנק הפועלים, שדחה את קמפיין פועלים אקספרס.

עם זאת, יש גם בשורות מעודדות: מנתונים שהגיעו לידי "כלכליסט" עולה שהצופים מרוצים מהסיקור של המלחמה. עד כה התקבלו ברשות השנייה רק 50 תלונות של צופים. לשם השוואה, במלחמת לבנון השנייה התקבלו ברשות כ־1,500 תלונות. ברשות אומרים שהיקף התלונות המצומצם מעיד שהערוצים יישמו המסקנות שאליהן הגיעו בעקבות המלחמה בצפון.

בתוך כך, בשל אחוזי הצפייה הגבוהים שלהם זכו שידורי היום "לומדים יחד" של קשת, שבהם לימדו אישים שונים ובהם נשיא המדינה שמעון פרס (אזרחות), חיים יבין (תקשורת) ורונאל פישר (משפטים), החליטו גם ברשת להפיק תוכנית מיוחדת לתושבי הדרום בהגשת אברי גלעד והילה קורח.

תגיות