אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
התנועה בנתב"ג ב-2008: פחות נוסעים של אל על, יותר טיסות של סאן דור צילם: גלעד קוולרציק

התנועה בנתב"ג ב-2008: פחות נוסעים של אל על, יותר טיסות של סאן דור

באל על מסבירים: "בשנה החולפת חל גידול דרמטי בתנועת שכר זולה, ומכיוון שלאל על יש עוד כלי, סאן דור, החברה הפעילה את שני הכלים". ארקיע הגדילה את התנועה ב-21%, ישראייר ירדה ב-17%

07.01.2009, 18:59 | יסמין גיל

למעלה מ-11 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות עברו ב-2008 בנתב"ג, עלייה של כ-10% בהשוואה ל-2007, כך עולה מדו"ח שמפרסמת היום (ד') רשות שדות התעופה. למעט חודש דצמבר, בו חלה ירידה של 0.3% בתנועה הבינלאומית, בין ינואר לנובמבר נרשמו עליות. מבחינת תנועת המטוסים בנתב"ג, זו עומדת על כ-82.6 אלף בשנה החולפת, עלייה של 11%.

באל על, שהסיעה כ-3.6 מיליון נוסעים בשנה החולפת, חלה ירידה מצטברת של 3% בתנועה, כאשר בשבעת החודשים האחרונים של השנה נרשמו ירידות רצופות בתנועה של מטוסיה. מנגד, בחברת הבת סאן דור, נרשמה עלייה מצטברת של 115% בתנועה ב-2008.

מאל על נמסר, כי "למרות שהתחרות גדלה, עם עלייה של כ-30% בקיבולת בנתב"ג, למרות המשבר הכלכלי וסגירת הקו למיאמי - קבוצת אל על גדלה בשיעור של 2% בשנה החולפת. ב-2008 חל גידול דרמטי בתנועת שכר זולה, ומכיוון שלאל על יש עוד כלי, סאן דור, החברה הפעילה בצורה מושכלת את שני הכלים. זאת, על מנת לקלוט את תנועת השכר ולפצות על הקיטון בתנועה האמריקאית".

באשר לחברות התעופה הישראליות הנוספות: בארקיע, שהגדילה בשנה החולפת את הפעילות, בין היתר בקווים לפריז, ברצלונה, והפעילה לראשונה טיסות לגרוזיה - חלה עלייה של 21% בתנועה הבינלאומית. מנגד ישראייר, שהפסיקה בספטמבר את פעילות הקו הסדיר לניו יורק ובהמשך צמצמה את פעילות הקו ללונדון, מסיימת את השנה עם ירידה של למעלה מ-17% בתנועה הבינלאומית.

מבחינת חברות התעופה הזרות, הרי שעליות מחירי הדלק שהביאו לעליות במחירי כרטיסי הטיסה, לצד ההאטה הכלכלית לקראת הרבעון האחרון של השנה, והתחרות הגוברת מצד מובילים נוספים שנכנסו לפעילות בנתב"ג - כל אלה הביאו לירידות בפעילות השנתית של שחקני מפתח כמו לופטהנזה (2.4%-), קונטיננטל (3.3%-), ובריטיש איירווייס (3%-). בלופטהנזה הסבירו, כי "הירידה נובעת מצמצום קיבולת בתחילת 2008 והחלפת שני המטוסים המופעלים על הקו לתל אביב, במטוס קטן יותר".

בין חברות התעופה הזרות שרשמו גידול בשנה שעברה: טורקיש (19%), סוויס (17%) ודלתא שהוסיפה קו לניו יורק (62%). כן, נכנסו לפעילות בנתב"ג שחקנים חדשים כמו bmi הבריטית וקוריאן אייר.

מנתוני התפלגות תנועת הנוסעים הבינלאומית על פי מדינות, עולה שארה"ב - מדינת היעד מספר 1 מנתב"ג ואליו - רשמה ב-2008 ירידה של 0.2% בתנועה, כאשר ירידה רצופה נרשמה ברבעון האחרון של השנה. הגם שמדובר בירידה זעומה, לשם השוואה: ב-2007 חל גידול של 7% בתנועה מנתב"ג לארה"ב וההפך.

מלבד ארה"ב, למרבית המדינות נרשמו עליות בתנועה: לטורקיה, מדינת היעד השנייה, חלה עלייה של כ-18%, לצרפת ולגרמניה עלייה של 10% כל אחת, לבריטניה עלייה של 16%, לאיטליה עלייה של 7%, לספרד עלייה של 20% ולרוסיה עלייה של 29%.

תגיות