אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלוז לעיר הרכב: תערוכת דטרויט תיפתח בשבת הקרובה בצל המשבר הכלכלי צילום: איי אף פי

בלוז לעיר הרכב: תערוכת דטרויט תיפתח בשבת הקרובה בצל המשבר הכלכלי

חלק מיצרניות הרכב מדירות רגליהן מהתערוכה החשובה ביותר בשוק האמריקאי, מה שלא מונע מ־GM לחשוף ביואיק בעיצוב צעיר וממרצדס להציג את הדור החדש של E CLASS

12.01.2009, 11:20 | תומר הדר

באתר הרשמי של תערוכת דטרויט 2009, הידועה גם כ"מופע הרכב הצפון אמריקאי הבינלאומי", מופיע פרט מעניין: ביום הפתיחה של התערוכה תופיע להקת "הדובי בראדרס" האמריקאית. הופעתה של הלהקה, ששיא תהילתה היה בשנות השבעים, מסמלת יותר מכל את מצבה של תעשיית הרכב האמריקאית.

התערוכה, שמתקיימת ברציפות מאז 1907, מציגה השנה תעשיית רכב אמריקאית שעסוקה בליקוק פצעים ובצמצום נזקים. יצרני רכב רבים מהעולם, דוגמת סוזוקי, פורשה ולנד־רובר, בחרו שלא להשתתף השנה בתערוכה החשובה ביותר בשוק האמריקאי. הם כנראה העדיפו לשמור את כספי התערוכה למטרות אחרות, שלא להזכיר את חוסר החשק של היצרנים האלה להיות מקושרים לשוק האמריקאי הגוסס.

מטה ג מטה ג'נרל מוטורס בדטרויט. ענף הרכב האמריקאי נערך לחורף קשה במיוחד | צילום: איי אף פי מטה ג

אומרים שכל משבר טומן בחובו הזדמנות, ועבור תעשיית הרכב האמריקאית - כורח הנסיבות מאלצות אותה להתייעל ולשפר את איכות רכביה, בחזקת להיות או לחדול.

הכל מתחיל ביום שבת הקרוב, כשאולם קובו שבמרכז הכנסים בדטרויט יפתח שעריו לתערוכת רכב עצובה במיוחד. למרות אווירת הדכדוך הכללית, עדיין יש מה לראות בתערוכה. פולקסווגן עתידה להציג מכונית ספורט חדשה, טויוטה תחשוף רכב חשמלי, אאודי תציג אב־טיפוס של מכונית קופה בעלת ארבע דלתות ומרצדס תראה לעולם את E CLASS החדשה. "כלכליסט" מביא סקירה של הדגמים הבולטים שיוצגו בתערוכה.

ביואיק - פונה לצעירים

מאז שנות השבעים היתה ביואיק מזוהה בארצות הברית כמכונית לקהל נהגים מבוגר. אם לדייק, לקהל מבוגר מאוד. לה קרוס החדשה אמורה לשנות את התפיסה הזו. בניגוד לדור הקודם, שעיצובו העגלגל אינו הרפתקני במיוחד, הדור החדש, שמבוסס על פלטפורמה חדשה של GM שנקראת "אפסילון 2", מעוצב בקווים שמזכירים את אלה של שברולט קרוז המשפחתית.

ביואיק לה קרוס. כבר לא רק לקשישי אמריקה ביואיק לה קרוס. כבר לא רק לקשישי אמריקה ביואיק לה קרוס. כבר לא רק לקשישי אמריקה

מעצבי ביואיק אף הוסיפו שלל מאפייני עיצוב, כגון אנטנת סנפיר בגג, והדגישו את קו המותניים לאורך הדלתות. השינוי המקיף ממשיך גם בתא הנוסעים, שעבר עיצוב מחדש ברוח דגמי GM החדשים, כגון שברולט טראוורס.

כל מנועי לה קרוס מצוידים במערכת הזרקת דלק ישירה ומצוידים בתיבות אוטומטיות בעלות שישה הילוכים. המנוע הבסיסי, בנפח 3.0 ליטרים, מפיק 255 כוחות סוס. לדגם הבכיר יש מנוע בנפח 3.6 ליטרים, המפיק 280 כוחות סוס. לה קרוס החדשה צפויה להגיע לישראל לקראת 2010.

קאדילק - מקצצת במנועים

בדומה לביואיק, גם קאדילק ממהרת להציג כבר כיום את דגמי 2010, בניסיון לשדר עסקים כרגיל. SRX, שחזותה כמעט אינה שונה מזו של מכונית התצוגה קאדילק פרובוק שהוצגה בשנה שעברה, היא רכב קרוס־אובר שמבוסס על פלטפורמת ת'טה של ג'נרל מוטורס. הפלטפורמה הזו משותפת גם לרכב הכביש־שטח של סאאב 9-4X, עוד מותג של ג'נרל מוטורס, ובדומה לו גם היא מצוידת במערכת הנעה כפולה.

מרצדס E CLASS. פורשה ולנד-רובר בחרו דווקא לא להגיע לתערוכה מרצדס E CLASS. פורשה ולנד-רובר בחרו דווקא לא להגיע לתערוכה מרצדס E CLASS. פורשה ולנד-רובר בחרו דווקא לא להגיע לתערוכה

היצע המנועים של דגמי SRX החדשה ממחיש יותר מכל את הקיצוצים ש־GM נאלצה לעבור: אם בעבר כל אמריקאי שכיבד את ארצו הקפיד לחפש בקטלוג מנוע שמונה בוכנות אימתני, הרי שהשנה צפויה לחובבי המותג אכזבה. קאדילק מציעה שני מנועים בלבד לדגמי ה־SRX. האחד, בנפח 3.0 ליטרים, מפיק 260 כוחות סוס ואילו המנוע השני, בגרסה הבכירה יותר, מפיק 300 כוחות סוס ממנוע בנפח של 2.8 ליטרים עם מגדש טורבו.

מרצדס מנסה להיות ידידותית לסביבה

מרצדס תשיק בדטרויט את הדור החדש של E CLASS. כצפוי ממכוניות בקטגוריית הפרימיום, היא תצויד בשלל חידושים טכנולוגיים, הכוללים מערכת שמתריעה על מעבר בין נתיבים, מושבים העשויים מעור נושם ושבע כריות אוויר.

היצע המנועים כולל מנועי טורבו דיזל ידידותיים לסביבה: הם מצוידים במנגנון שמדומם את המנוע כשהרכב עוצר, ומנועי בנזין בעלי שש בוכנות, שהספקם נע בין 202 ל־294 כוחות סוס. כנהוג במרצדס, תוצע גם גרסת AMG ספורטיבית עם מנוע שמפיק 525 כוחות סוס. E CLASS החדשה תגיע ארצה השנה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות