אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

איך עושים אנטי אייג'ינג למטוסים

גם מטוס זקוק, מלבד לטיפול הקבוע, לטיפול מניעתי. "כלכליסט" יצא להאנגר התחזוקה של אל על לבדוק מה כולל הטיפול ומדוע נדרשים 200 איש לעשות אותו

13.01.2009, 14:27 | יסמין גיל

לא ברור אם הכתבה הבאה נועדה להרגיע את הסובלים מפחד טיסה, או אולי להלחיץ אותם עוד יותר. מה שכן ברור הוא, שמטוס - כל מטוס - עובר במהלך חייו שלל בדיקות וטיפולים, כאשר באחד השלבים, ה-c check, שנערך אחת לכ-20 חודשים, הוא פחות או יותר מפורק כאחרון דגמי הלגו.

בחטיבת ההנדסה והתחזוקה באל על נבדקים מידי שנה מעל ל-40 כלי טיס - מרביתם של החברה, אבל לא רק. מעל 200 איש בודקים כל חלק במטוס ודואגים לו לטיפול מניעתי, מעין 'אנטי אייג'ינג'.

בימים שבהם הכנסות נוספות, שאינן מכרטיסי טיסה, הן גלגל הצלה לחברות התעופה בעולם, המתמודדות עם משבר כלכלי מחד ועם תחרות גוברת מאידך, זיהו באל על את הפוטנציאל הגלום בחטיבת התחזוקה.

בחברה בוחנים הקמת האנגר נוסף בנתב"ג, שיאפשר חניה לעוד מטוסים ואספקת שירותי תחזוקה ליותר חברות תעופה, ובכך - גם הכנסה נוספת לחברה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
גם אני שמתי לב שהם שוכרים מטקבקים בתשלום. ממש לא ראוי.
כל פרסומת שנייה באינטנרט, הם מציעים לקחת את הנקודות שאנשים צברו בעמל רב ולהטיס חיילים. נו באמת. אתם צריכים את הנקודות שלנו או שאתם מחפשים דרך להעלים לנו רבבות נקודות. הרי המטוסים ריקים בתקופות הללו. והאמת, זה באמת לא תענוג לטוס עם כל הדוסים האלו, ולאכול את החביתה עם הפיטריות, מלפני 4 שנים ,שחיממו במיקרו. אני מעדיפה לטוס עם חברה שיודעת באמת, לתת שירות, בכל המובנים, עם מטוסים חדישים ומשוכללים (ולא ענתיקות שעברו הסבות והסבות והסבות ו....).
רותם , שפלה  |  17.01.09
8.
ניהול נכון של תחזוקה מוביל לרמת בטיחות טיסה גבוהה, וזה מה שהאיש עושה ולכן כל הכבוד
ניהול תחזוקה בחברת תעופה הוא נושא מורכב מאוד, חברת אל על הגיע לאחרונה להישגים רבים בזכות הניהול הנכון של הסמנכ"ל הנוכחי, הדיוק המבצעי שהושג לאחרונה הוא בשיא של כל הזמנים במהלך ה-60 שנים האחרונות מאז הקמת החברה,כנ"ל גם בתחום הביצועים בתחום בטיחות הטיסה ואיכות התחזוקה וזו דעתם גם של הגופים המפקחים הרגולטורים, הישראלים האמרקאים והאירופיים.
אבי  |  16.01.09
7.
3 צודק, מסתבר שהם באמת משלמים כסף עבור יחנות. זה ממש מגוחך.
איזה מצחיק זה שהם מזכירים כל פעם את האירועים בגאורגיה, ובסוף מה - את הארונות מבומבאי הטיס בכלל מטוס של חיל האוויר. גם ישראייר וארקיע ישמחו לטוס לכל מיני מקומות שעד החברה שומרת בקנאות ולא מאפשרת תחרות הוגנת. אני ממש לא מחכה שאל על תציל אותי באסון. לפחות בתחום הזה, אני סומך על הצבא. שילכו ויטיסו חרדים בטיסות של גברים לחוד ונשים לחוד, ואני אמשיך לאכול שניצל וינאי בטיסה לאירופה. האמת, כשאני נזכר עכשיו, ממש בא לי להקיא רק מהריח של המושבים המעופשים של חלק נכבד מהמוטסים (שיותר מבוגרים ממני)... אין ספק שחברה אירופאית, מכובדת, נותנת תמורה מלאה יותר לכסף.
משה שרון , באר שבע  |  15.01.09
6.
לא לסמוך על הגוים
אם יפול טיל גראד בשדה התעופה כל חברות התעופה הזרות יבטלו את טיסותיהם לארץ. אז כולם יברכו שקיימת חברת תעופה ששמה אל על שטסה בכל מצב גם כאשר נופלים טילים כמו במלחמת המפרץ. אז יצוצו כל התבוסתנים המשמיצים והם יהיו הראשונים שיברחו מהארץ ואני משאיר לכם לנחש מי יטיס אותם
יוסי , ראשון  |  15.01.09
לכל התגובות