אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי: ברנד פור יו מאשימה את אסם ב"פגיעה בתחרות בשוק הקפה" צילום: צביקה טישלר

בלעדי: ברנד פור יו מאשימה את אסם ב"פגיעה בתחרות בשוק הקפה"

במכתב שנשלח מעורכי הדין של ברנד פור יו לאסם, לאחר שזאת דרשה להוריד את קפה "המותג", נטען: "אסם חוששת בצדק מתחרות בריאה שתשפר את כדאיות הקנייה של הצרכן"

13.01.2009, 09:00 | גלי ברגר

אסם פוגעת בתחרותיות של שוק הקפה - כך מאשימה חברת ברנד פור יו, המייצרת ומשווקת את "המותג" – המותג הפרטי של חנויות הרשת הרביעית. את הטענה הזו מעלה עורך הדין דור נוי ממשרד שחר פריזט ושות', במכתב תשובה אל עורך דינה של נסטלה, דויד גילת ממשרד גילת ברקת ושות'. נסטלה מחזירה 53% מאסם, המשווקת את מוצריה בישראל.

הרשת הרביעית כוללת את החנויות רמי לוי, אבא ויקטורי, סופר דוש, מחסני להב, מחסני השוק, היפר ח. כהן ומחסני חינם פלוס.

קודם לכן, ב־6 בינואר שלח גילת מכתב לקמעונאים החברים ברשת הרביעית ולבעלי ברנד פור יו, בדרישה להוריד את מוצרי הקפה של "המותג" בטענה שהם מפרים בבוטות את סימני המסחר הרשומים של המותג "נסקפה רד מאג" של נסטלה. בתגובה כתב עורך הדין של ברנד פור יו: "אסם רוצה לפגוע בחופש העיסוק של מי שמעז להיכנס לטריטוריה שלה, והיא חוששת בצדק מתחרות בריאה שתשפר את כדאיות הקנייה של הצרכן".

עורכי הדין של נסטלה דרשו מקמעונאי הרשת הרביעית לחדול מיד ממכירה ופרסום של מוצרי הקפה של "המותג", ואף ביקשו לאסוף אותם לצורך השמדתם בפני נציג נסטלה. עוד התבקשו הקמעונאים "להצהיר בכתב כי פעילותיכם המסחרית בנוגע למוצרים מהוות פגיעה בזכויות נסטלה". רק לאחר שיסכימו לתנאים אלו יוכלו הקמעונאים וחברת ברנד פור יו גם לפצות את אסם בסכום של מאה אלף שקל.

המכתב ששלח עורך דינה של ברנד פור יו סבור שהדרישה של נסטלה מופרכת, וטוען שאין דימיון בין המוצרים: "אין ייחוד במוצר של נסטלה לעומת מוצרים אחרים בשוק. כמעט כל יצרני הקפה הנמס משתמשים בצנצנת זכוכית שקופה, שמציגה תמונת כוס קפה מהבילה, על רקע פולי קפה", כתב נוי.

בטענתו, משתמש נוי בדוגמה מהעבר שבה חברת "קולגייט" פנתה לבית-המשפט העליון בבקשה לצו מניעה נגד חברת "פרמאגיס", ששיווקה משחת שיניים באריזה הדומה למוצרי קולגייט תחת שם המותג "קורקט". בית המשפט דחה את הבקשה, בטענה "שהעיקר הוא בהשוואת שני השמות, קולגייט וקורקט. אמנם המראה הכללי של האריזות דומה, אך קיים הבדל מהותי בין שני השמות כך שהם גוברים על המשותף מבחינת הצבעים שבחזית האריזות".

מאסם נמסר בתגובה: "סימן המסחר NESCAFE, לרבות שילוב הספל האדום בחזית המוצר הם סימני מסחר אסטרטגיים של חברת נסטלה העולמית, שמגינה עליהם ברחבי העולם. מדובר בהפרה בוטה של סימני מסחר אלו, ואנו מקווים שהפרה זו תתוקן בהקדם האפשרי".

תגיות