אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שנת 2009: המשבר הפיננסי יקטין הוצאות הפירסום במדינות ערב צילום: בלומברג

שנת 2009: המשבר הפיננסי יקטין הוצאות הפירסום במדינות ערב

מומחים בשוק הפרסום הערבי מעריכים כי חלק מהסוכנויות יאלצו לסגור או לפנות לאפשרות של מיזוג. עיקר הקיצוץ יבוא לידי ביטוי בתקציבי חברות הנדל"ן והחברות הפיננסיות - הנפגעות העיקריות של המשבר הכלכלי

13.01.2009, 23:47 | דורון פסקין
מומחים בשוק הפירסום בעולם הערבי צופים כי השוק יתכווץ במהלך 2009 כתוצאה מהמשבר הפיננסי העולמי. לפי אותם גורמים, חברות הנדל"ן והחברות הפיננסיות שנפגעו בצורה הקשה ביותר מהמשבר יקצצו את תקציבי הפרסום שלהם. נכון לשנת 2008, הפרסום על נדל"ן היווה 12% מכלל שוק הפירסום הערבי.

ההערכה היא שבגלל המצוקה בשוק, ייאלצו חלק מהסוכנויות שנתנו שירותים לחברות הנדל"ן והפיננסים לסגור ואילו חברות אחרות יפנו לכיוון של מיזוג עם סוכנויות אחרות. בשל מגמת התכווצות השוק, ייאלצו החברות לפתח גם שיטות פירסום חדשניות וזולות יותר. מחקר שפורסם רק באחרונה במדינות המפרץ הצביע על כך שעיקר הירידה בהוצאות הפירסום יגיע מצידן של החברות הזרות, וזאת בשל העלויות הגבוהות.

הערכות ראשוניות מדברות על כך ששוק הפירסום הערבי הסתכם בשנת 2008 בכ-7 מיליארד דולר לעומת פחות מ-5 מיליארד דולר בשנת 2007. הצמיחה האדירה הושגה בעיקר בשל השגשוג בשווקים הערביים כתוצאה מהעלייה בהכנסות.

יצוין כי נכון להיום, החלק הארי של שוק הפירסום הערבי מבוסס על העיתונות הכתובה – 50%. חברות התקשורת ומוצרי הצריכה הן המובילות בתחום הפירסום באמצעות הטלוויזיה (43% מסך כל הפרסום במדיה זו). ההערכה היא כי חברות אלה לא ייפגעו בצורה קשה מהמשבר הפיננסי, שכן השירותים והמוצרים אותם הן מציעות הם חיוניים, ולכן לא תורגש ירידה בתקציבי הפרסום שלהן.

דורון פסקין הוא מנהל אגף המחקר בחברת אינפו פרוד מחקרים (המזה"ת) www.infoprod.co.il

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות