אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברות תעופה מבקשות לחייב את הסוכנים פעמיים בחודש צילם: גלעד קוולרציק

חברות תעופה מבקשות לחייב את הסוכנים פעמיים בחודש

מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות יוסי פתאל: "כל כוונה של חברות תעופה לתאם שינוי בתנאי האשראי מעלה חשש חמור לעבירה על החוק"

17.01.2009, 21:42 | יסמין גיל

כמה חברות תעופה הפועלות בישראל פנו לאחרונה לסוכנויות נסיעות, ובחנו את האפשרות שאלו יעבירו אליהן תשלומים פעמיים בחודש, ולא בתשלום חודשי - כך נודע ל"כלכליסט".

בכיר בענף אומר כי חברות התעופה חוששות מקריסה של סוכנויות נסיעות: "לחלק מהסוכנים יש ערבות בנקאית, אך בדרך כלל היא לא מכסה 30% מהמחזור. כלומר, אם מחר הסוכן פושט רגל, חברות התעופה יהיו בבעיה".

לדבריו, "בתנאי כלכלה נורמליים אפשר לחיות עם זה, ועובדה שבעשור האחרון מעט מאוד סוכנים פשטו רגל. ואולם המצב הנוכחי וההאטה במכירות עלולים לפגוע בחברות התעופה".

הבכיר הוסיף כי החשש של חברות התעופה אינו נובע ממצב הסוכנים, אלא ממצב הלקוחות הגדולים שלהם: "סוכן יכול להיות הכי טוב, אבל אם חברה גדולה שעובדת איתו פושטת רגל, אז הסוכן ייפול אחריה".

לדבריו, שיטת התשלום החדשה תסייע לסוכנים להקטין את הערבויות הבנקאיות שהם נדרשים להן: "הרעיון הוצע לסוכנים לאחרונה בשיחות לא פורמליות. הם לא מתנגדים. ברגע שחברת התעופה מקטינה אשראי לסוכן, גם הוא מקטין ללקוח".

נראה כי חברות התעופה ממתינות שאל על, החברה בעלת נפח המכירות הגדול בשוק, תוביל מהלך מסוג זה. ואולם מאל על נמסר בתגובה כי "הנושא אינו עומד כרגע על הפרק".

מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, מסר בתגובה: "מועד התשלום החודשי הוא בראש ובראשונה החלטה כלכלית מסחרית של כל חברה בנפרד. ככל שיש כוונה של חברות תעופה לתאם במשותף שינוי תנאי האשראי לציבור בישראל, הרי שיש כאן חשש חמור לעבירה על החוק.

"כל ניסיון של חברות תעופה, בשעה זאת במיוחד, להכביד על הציבור בישראל, ייתקל בהתנגדות של סוכני הנסיעות. גם מהבחינה המעשית לא נראה כי הציבור יסכים למהלך כזה, וצפויה התנגדות חריפה גם של חברות מסחריות מובילות במשק הישראלי".

תגיות