אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שוק המחשבים האישיים בישראל הצטמק ב-3.2% ברבעון הרביעי צילום: בלומברג

שוק המחשבים האישיים בישראל הצטמק ב-3.2% ברבעון הרביעי

לפי דו"ח של IDC, חברת HP הובילה ב-2008 את השוק עם נתח של 22.5%, דל עם 12.9% ולנובו עם 11.4%. גידול במכירת מחשבים ניידים, ירידה במכירת נייחים

20.01.2009, 12:49 | אסף גלעד
לפי נתונים מקדימים של חברת המחקר IDC, מכירות שוק המחשבים האישיים בישראל, הכולל מחשבים נייחים וניידים, הסתכמו ב-224,000 מחשבים ברבעון הרביעי של 2008. נתון זה מהווה ירידה של כ- 3.2% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. מקור הקיטון הוא בירידה של כ-20% במכירות מחשבים נייחים, שהסתכמו בכ- 128,000 מחשבים חדשים בלבד ברבעון האחרון. בניגוד לקיטון המשמעותי במכירות מחשבים נייחים, מכירות המחשבים הניידים גדלו בכ-33.2% באותה תקופה והסתכמו בכ- 96,000 מחשבים.

היצרן המוביל ברבעון הרביעי של 2008 היה HP, עם נתח שוק של 25.3%, כאשר אחריו במקום השני ממוקמת חברת דל עם נתח שוק של 10.9%, ובמקום שלישי לנובו עם נתח שוק של 9.7%.

נתח השוק של HP עלה ל-25% ברבעון הרביעי, צילום: עמית שעל נתח השוק של HP עלה ל-25% ברבעון הרביעי | צילום: עמית שעל נתח השוק של HP עלה ל-25% ברבעון הרביעי, צילום: עמית שעל

בסיכום ארבעת הרבעונים של שנת 2008 נמכרו כ-835 אלף מחשבים אישיים, גידול של 8.6% ביחס לשנת 2007. מכירות המחשבים הנייחים קטנו במהלך שנת 2008 בכ-2% ואילו מכירות המחשבים הניידים גדלו בכ-36.9% בהשוואה לשנת 2007.

גם בסיכום שנתי, חברת HP מובילה את שוק מכירות המחשבים האישיים עם נתח שוק של 22.5%, כאשר חברת דל ממוקמת במקום השני עם 12.9% ולנובו במקום השלישי עם נתח שוק של 11.4%. בכך, הצליחה HP להגדיל משמעותית את הפער מול מתחרותיה בישראל. בשנת 2007 עמד נתח השוק שלה על 18.4% ואילו בשנת 2006, על 17.1%. לנובו, שבשנים האחרונות עמדה במקום השני, ירדה השנה למקום השלישי, לאחר דל.

"בהתאם לתחזיות הקודמות של IDC, שוק המחשבים האישיים אכן נחלש ברבעון הרביעי כתוצאה מההאטה הכלכלית, למרות שבאופן מסורתי זהו הרבעון החזק של השנה", אומרת האנליסטית חני שטרן.

"כלל שוק המחשבים האישיים עלה באחוז אחד בלבד ביחס לרבעון השלישי של 2008, כאשר מתוך זה שוק הנייחים ירד ב-13.4% ואילו שוק הניידים עלה בכ-30%, כאשר בשנים האחרונות הגידול של הניידים ברבעון הרביעי היה גבוה מ- 40%".

עוד אומרת שטרן כי "כמו במשברים קודמים, גם הפעם המחשבים האישיים מהווים את הסנונית הראשונה להאטה בשוק, זאת בשל הפשטות של עצירת הוצאות על טכנולוגיה זו. בדומה לרבעון הרביעי של שנת 2000, כך גם החולשה של המכירות ברבעון האחרון של 2008 מהווה אינדיקציה להאטה נרחבת יותר הצפויה בהוצאות על מערכות מידע". שטרן מעריכה כי מכירות מחשבים אישיים ב-2009 יהיו נמוכות אף יותר מאשר בשנת 2008.

שוק המחשבים האישיים

התפלגות נתח שוק המחשבים האישיים בישראל
 
2006
2007
2008
HP
17.1
18.4
22.5
לנובו
16.8
15.7
11.4
דל
8.6
12.6
12.9
אחרים
57.5
53.3
53.2
מספר המחשבים שנמכרו
659,138
769,384
835,000

תגיות