אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יוחמרו הגבלות הרעש למטוסים הממריאים מנתב"ג צילום: בלומברג

יוחמרו הגבלות הרעש למטוסים הממריאים מנתב"ג

רמת הרעש המותרת כיום נעה בין 87 ל-95 דציבלים, ולפי הנחיה חדשה היא תרד בשני דציבלים. מנכ"ל בריסל איירליינס בישראל: "חברות התעופה הסדירות הפועלות בישראל מגיעות לכ-70 דציבלים בלבד"

20.01.2009, 14:04 | יסמין גיל

רשות התעופה האזרחית (רת"א) תחמיר את הגבלות הרעש על מטוסים הממריאים מנתב"ג, במטרה לצמצם את הרעש הנגרם לתושבי הסביבה - כך נמסר היום בהודעת משרד התחבורה.

בהודעה נמסר כי מנהל רת"א, גיורא רום, הנחה את רשות שדות התעופה להוריד את רמת הרעש המותרת במכשירי הניטור המוצבים סביב נתב"ג בשני דציבלים. רמת הרעש המותרת כיום נעה בין 95-90 דציבלים למטוסים כבדים ו-93-87 דציבלים לשאר המטוסים.

ממשרד התחבורה נמסר כי ההחלטה להוריד את רמת הרעש המותר בנתב"ג תאפשר "לאתר מטוסים החורגים מהמגבלה המותרת ולמנוע בעתיד את נחיתתם בישראל".

רובי הרשקוביץ', מנכ"ל בריסל איירליינס בישראל, טוען מנגד כי מטוסי מרבית חברות התעופה הסדירות הפועלות בארץ מגיעים לכ-70 דציבלים בלבד, ואילו לרעש אחראים מטוסי המטען: "מטוסים ישנים היו מגיעים לרמות של 110-100 דציבלים והיו קורעים את האוזניים של כל גוש דן", הוא מסביר, "היום רמת הרעש בפועל במטוסים מתקדמים של רוב החברות הסדירות מגיע ל-70-65 דציבלים מקסימום. בדו"חות הניטור החודשיים מופיעות בדרך כלל, כחורגות מרמת הרעש המותרת, חברות שכר נידחות שמחזיקות מטוסים ישנים, או מטוסי מטען".

הרשקוביץ' הוסיף: "אין לנו טענה בנוגע להקפדה על איכות הסביבה, וחברות התעופה משקיעות כסף לשיפור איכות החיים. אבל לדעתי יש לאפשר לנתב"ג כניסה של עוד חברות סדירות וכך להגביל את הפעילות של המטוסים הרועשים".

תגיות