אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי: yellow ומנטה ישיקו בקרוב מותג פרטי צילום: גלעד קוולרציק

בלעדי: yellow ומנטה ישיקו בקרוב מותג פרטי

מנטה של דלק עתידה להשיק בחודשיים הקרובים מותג פרטי בתחום המזון, ו־yellow של פז תשיק ברבעון השני של השנה, לקראת פסח, סדרה של כ־20 מוצרים

22.01.2009, 08:47 | גלי ברגר

המותג הפרטי מגיע אל חנויות הנוחות: yellow ומנטה עומדות להשיק בחודשים הקרובים מותג פרטי, כך נודע ל"כלכליסט". yellow, רשת חנויות הנוחות הגדולה בישראל המונה כ־200 חנויות, עתידה להשיק סדרה של כ־20 מוצרים במהלך הרבעון השני של 2009. גורמים בשוק מעריכים כי היא תשתדל לעשות זאת לקראת חג הפסח, שבו רבים מטיילים ונמצאים בדרכים. המותג, שעדיין לא נבחר שמו, יהיה בתחום המזון, עם דגש על מגמת הצריכה על הדרך (On the go) - פתרונות לארוחת בוקר זריזה, אריזות קטנות של מוצרים שונים ועוד.

גם מנטה, הרשת שנמצאת בתחנות דלק ומונה כיום כמאה חנויות נוחות, עומדת להשיק מותג פרטי בתחום המזון, שיושק ככל הנראה בחודשיים הקרובים. נוסף על החנויות בתוך תחנות הדלק, מנטה זכתה גם בשישה מכרזים של רכבת ישראל להפעלת עמדות קפה ומאפה בתחנות.

בניגוד לחברות המזון, שמותג פרטי מאפשר להן להציג אופציה זולה יותר לצרכנים, מהווה מוקד כוח מול ספקים גדולים ודוחק ספקים קטנים, במקרה של חנויות הנוחות לא מדובר באותה מטרה. לכן, ככל הנראה המותגים הפרטיים שיוצעו שם לא יהיו בהכרח זולים יותר. בחנות נוחות, שזמן השהייה בה עומד על פחות מחמש דקות, יש פחות רגישות למחיר.

מותג פרטי נועד לחזק את המותגים yellow ומנטה ולתת פתרונות לצריכה על הדרך, שחברות המזון לא תמיד מעוניינות או יכולות לתת, שכן מדובר למשל באריזות קטנות. עם זאת, אין ספק כי המותגים הפרטיים יביאו לעלייה ברווחיות של החברות. כמו כן, השקת המותג הפרטי היא צעד נוסף בהפיכת חברות הדלק לקמעונאיות דרכים כהגדרתן ומסמל את המהפך שעברו.

בחברת הדלק סונול, שמפעילה את 106 חנויות הנוחות SOgood ותפתח 40 נוספות במהלך השנה, אין כרגע כוונה להשיק מותג פרטי מעבר למותג הקיים. החברה פועלת בשלוש קטגוריות ומציעה מגבונים, סוללות וקרטיבים בקיץ שממותגים SOgood כדי לחזק את המסר של המותג "יצאת חדש" ולתת פתרון שהוא מבחינת Value for money. לסונול יש גם מפעל שמנים שהבקבוקים שבו ממותגים סונול, אך מוטבע עליהם הפרח האדום של SOgood.

דור אלון, המפעילה את רשת חנויות הנוחות אלונית, לא מתכוונת להשיק מותג פרטי.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
כצרכן כבד של יילו ברור לי
כצרכן כבד של יילו ברור לי שהפעלת מותג פרטי ברשת הזו יתן לצרכן ערך נוסף של איכות גבוהה יותר ממוצרים שמתקבלים מספק כמו בכל חנות אחרת. ספק שישתף פעולה עם העניין יחהיה מחוייב לסטנדרטים אחרים משום ששם המותג יילו מתנוסס על האריזה. לגבי המחיר אם המוצר יהיה חדשני ויתן בנפיט שהמוצרים הקיימים אינם נותנים כגון טעמים או סוגי מוצר חדשים שאינם קיימים אזי למשתמש הקבוע המחפש חדשנות יהיה כדאי להוסיף שקל שניים (קשה להאמין שיהיה מדובר ביותר אם יהיה בכלל). לסיכום מבין חנויות הנוחות אותן אני פוקד מתוקף מקצועי המשוטט יילו נמצאים הרבה לפני המתחרות שגם אותן פקדתי לא מעט. ביילו אתה מרגיש שיש בעל בית לעסק ולא בכל בעיה שמתעוררת מחכים למנהל שיפתור. בסונול התלוננתי שהקפה לא טעים אחרי ששילמתי העובדת במקום להכין אחר או להחזיר לי את הכסף אמרה "המנהל בחופשה חוזר מחר הוא יהיה איתך בקשר" . ההתפתחות של המוצרים אצל כל החברות מבורכת וכדאית לצרכן שנמצא בדרכים לבד או עם משפחתו. מי שמחפש מחיר זול שילך לשופרסלדיל שם יותר זול מכולם.
אדיר , תל אביב  |  24.01.09