אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פורד תנסה למכור את וולבו לרוכשים מסין

פורד תנסה למכור את וולבו לרוכשים מסין

בחודש הבא עתידה יצרנית כלי הרכב האמריקאית, שנמנעת לעת עתה מקבלת סיוע פדרלי, לנסות למכור את חטיבת רכבי היוקרה השבדית, אותה רכשה ב-1999. טאטא ההודית והיריבים האירופיים צפויים לוותר; מקורב לחברה מעריך שדווקא ליצרנים הסינים סיבות טובות להתמודד

23.01.2009, 14:21 | סוכנויות הידיעות

פורד מוטור, יצרנית כלי הרכב האמריקאית היחידה שוויתרה על הלוואות מהממשל, תתחיל בחיפוש אחר קונים למותג וולבו היוקרתי שבבעלותה בחודש הבא. החדשה המפתיעה היא, שבפורד מצפים לקבל הצעות מיצרניות כלי רכב סיניות - כך לפי מקור המקורב לתוכנית. דו"ח מכירות יישלח לרוכש הפוטנציאלי באמצע פברואר, כך לפי המקור.

פורד שוקלת למכור את וולבו במסגרת "הערכה אסטרטגית של החטיבה", שבסיסה בגותנבורג שבדיה, כך לפי הדובר מרק טרובי. הוא לא מסר פרטים לגבי רוכשים פוטנציאליים.

קנייה לצורך השקעה: הערכות: טאטא תזרים כמיליארד דולר למותגים יגואר ולנד רובר על פי דיווח ה"אקונומיק טיימס" ייתכן והקבוצה תעביר כספים למותגי היוקרה שרכשה בתחילת השנה מפורד עבור 2.3 מיליארד דולר סוכנויות הידיעותלכתבה המלאה

פורד, אשר רכשה את וולבו ב-1999 ב-6.4 מיליארד דולר, מתכננת למכור נכסים ופלטפורמות יצור ברחבי העולם על- מנת להבטיח את עתידה. המנכ"ל, אלן מולאלי, מנסה להימנע משימוש בקו אשראי פדרלי בגובה 9 מיליארד דולר, אשר יוגש לחברה בראשה הוא עומד רק במקרה הצורך.

"זה לא זמן אידיאלי למכור, אבל כמובן שיש צורך במזומנים", אמר אלן באום, מנהל תחזיות רכב בפלאנינג אדג', מישיגן. "רוכשים סינים עשויים להיות היחידים שיגישו הצעה, שכן לוולבו חפיפה עם יריבים אירופיים ואילו לטאטא ההודית 'ידיים מלאות', עם יגואר-לנד רובר", אמר באום.

עם הרוכשים הסינים הפוטנציאליים עשויים להימנות SAIC Motor ויצרנית הצ'רי. "וולבו מביאה איתה יכולת פיתוח ורשת דילרים עולמית", אמר מייקל רובינט, אנליסט ב-CSM וורלד-ווייד, בנורת'וויל מישיגן. "אם אתה יצרן מכוניות סיני שמחפש להיכנס לשוק העולמי, זה בהחלט קוסם".

מכירות וולבו ברחבי העולם הגיעו ל-458,323 יחידות ב-2008, 14% יותר מאשר ב-1999, אז כאמור נרכשה החברה. ב-2007 רשמה החברה רווחים בשווקים המתפתחים, דוגמת רוסיה וסין וכן בצרפת ובהולנד.

החטיבה, אשר עמדה בגרעין התוכנית של פורד לקצור שליש מרווחיה ממכירת מכוניות יוקרה, רשמה ירידה במכירות בארצות הברית, משיא של 139,384 יחידות ב-2004, ל-73,102 יחידות ב-2008. מדובר על רמה של 40 אלף יחידות פחות מאשר ב-1999. מכוניות וולבו קשות יותר למכירה בארה"ב, שם בכל זאת נמכרות 23% מהמכוניות שהיצרנית השבדית מייצרת, משום שמאז 2002 נחלש הדולר כנגד הקרונה השבדית.

היסטוריית המכירות של פורד כוללת את מכירת את יגואר לנד-רובר לטאטא ב-2.3 מיליארד דולר בחודש מרץ שעבר. קבוצת משקיעים ובהם אלוף המרוצים לשעבר מבריטניה, דייויד ריצ'רדס, קבוצת ההשקעות הכווייתית דאר וקבוצת ההשקעות אדים, רכשו את חטיבת אסטון-מרטין מפורד, ב-2007.

תגיות