אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

נסיעת מבחן: יונדאי i10

הכל קטן במכונית העירונית החדשה של יונדאי - חוץ מהמחיר

26.01.2009, 15:37 | תומר הדר

שלום לנהג הטנדר השחור שנסע צפונה על כביש החוף בשבוע שעבר. לפני שיצאת מאזור המרכז לכיוון חיפה העמסת כיסאות על הטנדר. לא טרחת לקשור אותם, כי בינינו - איזה נזק כבר יכול לעשות כיסא שנחבט במכונית שנוסעת במהירות 100 קמ"ש? עובדה, כשנסעת בכביש החוף ליד חדרה, ומשענת של כיסא נפלה מהטנדר ופגעה במכונית הכחולה הקטנה שנסעה אחריך, אפילו לא שמת לב. הנהג של היונדאי i10 הכחולה - ככל הנראה המכונית הקטנה ביותר על כביש החוף באותו יום - ניסה לאותת לך לעצור. כנראה הבנת שבארץ עדיף לאבד משענת של כיסא מאשר להתנצל, וברחת. למכונית הקטנה, אגב, שלום. יש לה רק שריטה מכוערת בפגוש הקדמי, נשיקה ממשענת כיסא לא מרופדת.

המכונית הכחולה הקטנה יוצרה כמה חודשים קודם לכן, בהודו. כן, בהודו. לא ידעת שמייצרים שם מכוניות? למעשה, הרבה יצרני רכב גדולים עושים את זה.

אם היית עוצר ומתנצל הייתי עוזר לך להעמיס את המשענת ומספר לך שלמכונית קוראים יונדאי i10, ושהיא עולה בישראל 92 אלף שקל. אתה היית מופתע. נשען על הטנדר, מדליק סיגריה ושואל למה מכונית כל כך קטנה עולה יותר מ־90 אלף שקל. אני הייתי מושך בכתפיים ושואל אם יש לך זמן לקפה, ואז מסביר לך על קבוצות שווי השימוש ועל זה שהיונדאי הקטנטנה חייבת לעלות כמו שברולט אוואו. אחר כך הייתי עוזר לך לקשור את הכיסאות כראוי, ומספר לך ש־i10 תגיע בעיקר לחברות השכרה וליסינג, ושהמחיר שלה יאפשר ליבואנית לתת הנחות יפות לציי הרכב.

אני לא מהטיפוסים הצועקים, ואם היית עוצר ורואה שאני בסך הכל בחור נחמד, היית גם מבקש לשבת בפנים. אני יודע, i10 לא נראית גדולה מבחוץ, אבל תא הנוסעים שלה דווקא מרווח. אתה הרי מבין משהו בכיסאות, ולכן היית מציין שמושב הנהג מעט נוקשה. היית שואל למה שמתי את התיק במושב האחורי, ואני הייתי מחייך ומספר שתא המטען ממש פצפון.

על הדרך הייתי גם מספר לך שיש בה מערכת בקרת יציבות אלקטרונית ומסביר לך מה המשמעות של ארבעה כוכבי בטיחות שקיבלה במבחן ריסוק.

בכל הקשור לאיכות הנסיעה, הייתי מספר לך שהמצב לא מבריק, בייחוד בנסיעות ארוכות, אפילו בהשוואה לטנדר שלך. רוחות צד משפיעות עליה בצורה ניכרת. המנוע גם קצת רועש. אבל לעיר היא מתאימה כמו משענת לכיסא. היא נמרצת, משתחלת בכל חור וחונה בחרכים וסדקים שמכוניות גדולות לא חולמות להיכנס אליהם.

קצת חבל שמערכת המתלים שלה אינה מסוגלת לבלוע את הבורות והסדקים של כבישי העיר. אולי זה בגלל הצמיגים בעלי הקוטר הקטן. ביונדאי מספרים שבצמיגים יש סיליקה, חומר שאמור להפחית את ההתנגדות לכביש ולצמצם את צריכת הדלק. ואז היית מסמן לי שהיה נחמד אבל אתה ממהר, ועולה בחזרה לטנדר.

 

היינו נפרדים כידידים, אולי אפילו מחליפים כרטיסי ביקור, כי מי יודע מתי בן אדם יצטרך כיסא ומתי יצרן כיסאות יצטרך כתב רכב. ואם היית שואל אותי איך האוטו, הייתי מספר לך שזאת בסך הכל מכונית קטנה שיכולה להתאים לנשים או לחברות השכרה. הייתי גם ממליץ לך להשתחל לאחד ממועדוני הלקוחות דוגמת "חבר", שמקבלים מהיבואנית הנחות נאות, כדי שהמחיר ייראה קצת יותר סביר.

תגיות

16 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

14.
לכל הטוקבקיסטים של כלמוביל
ל6: יפה שרכשת I10 וכבר קיבלת. רק חבל שהיבואן עוד לא התחיל לספק מכוניות........ ל 10...כן בטח. מכרת את האטוס, נשארת בלי אוטו וגם תהיה עכשיו הרבה זמן בלי אוטו......וכל זה בשביל לקנות I10. ל 10 - אתה אידיוט?? יש כל כך הרבה מכוניות אחרות בשוק. ל 7 - מוזר.....אתה היחיד שנהג בכביש בינעירוני, כי בדרך כלל לא עושים נסיעות מבחן בבינעירוניים. וכו וכו וכו. בקיצור....פראיירים!!! מי משלם יותר מ90 אלף שקל על חתיכת יבחוש הודי????????????????????
הצוחק  |  29.01.09
13.
כנראה שאחד מאנשי המכירות של יונדאי טרח להגיב מספר פעמים
מה ההתלהבות מה? לא מדובר ברכב מבריק,על איכות הייצור נדבר בעוד שנתיים שלוש והמחיר מופקע,מופרז ולועג לאינטיליגנציה. יש אופציות הרבה יותר טובות, לפעמים עדיף וכדאי לרכוש רכב בן שנה אך איכותי יותר,כך מקבלים יותר ומרויחים גם ירידת ערך מטורפת כי ביננו,מי ישלם בעוד שנה על I10 עם 15,000 ק"מ שהספיקה לדהות קצת בשמש הישראלית ולאבד מהברק של הצבע ההודי,סך של 80-85 אלף ש"ח? אף אחד,מקסימום יציעו 60 אלף... והאמינו לי,אני יודע על מה אני מדבר...
הסטיג , חיפה  |  29.01.09
לכל התגובות