אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בשטראוס נערכים לשנה מאתגרת ומשיקים את הלבן צילום: שאולן גולן

בשטראוס נערכים לשנה מאתגרת ומשיקים את הלבן

חטיבת בריאות ואיכות חיים בשטראוס השלימה את תהליך החלפת האריזות, צמצמה את מספר המותגים לשבעה ומשיקה מוצרים חדשים. המנכ"ל מישל בן וויס: "הרעיון הוא לשמור על המובילות"

26.01.2009, 10:58 | גלי ברגר

לאחר כעשור של היעדרות חוזרת שטראוס לשווק לבן תחת המותג שטראוס, שמוגדר על ידי החברה כמוצר לימי מיתון. מדובר בקטגוריה לא רווחית במיוחד, שכן זהו מוצר בפיקוח, ושישה גביעים יימכרו תמורת 8.99 שקל. "אחרי שתנובה יצאה משלי ומאֶמי והמלחמה השיווקית היתה בעיקר בשוק היוגורט, התחום הזה הוזנח", אומר מישל בן וייס, מנכ"ל חטיבת בריאות ואיכות חיים בשטראוס.

השקת הלבן אינה המהלך היחיד של החטיבה, שאחראית למרבית ההכנסות של שטראוס ישראל. מכירות החטיבה הסתכמו בתשעת החודשים הראשונים של 2008 ב־1.36 מיליארד שקל - צמיחה של 3.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אף שהחטיבה צמחה בנתחי שוק בכל הקטגוריות שבהן היא פועלת, מלבד היוגורטים והקוטג', את מרב הצמיחה אפשר לייחס לעליית המחירים. לכן ברור כי בפני החטיבה, כמו חברת שטראוס כולה, עומדת שנה מאתגרת.

לא מוותרת על התענוג

 

בחטיבה משלימים את תהליך החלפת האריזות והטבעת הלוגו והשפה החדשה עליהן, שנושאים את ההבטחה להיות החברה הבריאה בישראל, בלי לוותר על התענוג שבאוכל. החטיבה צמצמה את מספר המותגים שהיא משווקת מ־21 ב־2007 לשבעה ב־2009.

כמו כן משיקה שטראוס מוצרים בשתי קטגוריות עיקריות. תושק סדרת ארוחות רביולי טריות שמחליפות את פסטה לורנצו, ומשווקות באריזות חדשות ובמגוון טעמים. כדי להתגבר על הצפיפות במקרר תציב שטראוס מאה מקררים נפרדים לפסטות ברשתות השיווק. שוק הפסטה הטרייה מגלגל 30 מיליון שקל בשנה, ושטראוס מחזיקה ב־70% ממנו.

כמו כן בשוק העיקרי שלה, שוק היוגורט, משיקה שטראוס תחת מעדני שטראוס (ולא תחת דנונה) סדרת קינוחי יוגורט שכוללים קציפת גבינה, יוגורט ושכבת טעם. בשנה האחרונה איבדה שטראוס כ־5% מנתח השוק שלה בשוק היוגורט בעקבות השקת מולר של טרה. המוצר המוצלח ביותר של מולר הוא Froop - יוגורט עם קציפת פרי. האסטרטגיה של שטראוס תוקפת את מולר משני הצדדים - מהפן הבריאותי עם דנונה, ומהפן של התענוג והפינוק.

"עוד כלי עבודה במקרר"

 

לשאלה אם המוצר הוא תגובה ל־Froop ואם לא מדובר בתגובה מאוחרת, השיב בן וייס: "בסוף היום הרעיון הוא לשמור על המובילות של שטראוס בקטגוריה. מדובר בעוד כלי עבודה במקרר".

ומה בנוגע ליחסים עם הרשתות בתקופה טעונה זו, שבה שופרסל נמצאת תחת חקירת רשות הגבלים עסקיים, וגדי לסין, מנכ"ל שטראוס ישראל, עומד בראש איגוד תעשיות המזון, שמלחמת המחירים מטרידה אותו ביותר? "היחסים טובים.

אנחנו לא צד לעניין, רק נותנים עדות לרשות ההגבלים העסקיים. הרשתות היום מדברות רק בשפה של 'בוא אליי כי אני הכי זול', ואין ספק שהרשתות מקבלות בברכה הצעות שלנו שבאות בהלימה להצעת הערך שלהן - מארזים, מבצעים וכו'".

תגיות