אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כך מזהים את הלקוח האידיאלי צילום: אוראל כהן

כך מזהים את הלקוח האידיאלי

למי כדאי לתת אשראי וממי כדאי להתרחק? משתתפי פאנל "כלכליסט" משיבים

27.01.2009, 09:25 | עידן גרינבאום ורימונה פרקש

ביקשנו מארבעת משתתפי פאנל "כלכליסט", כמי שנותנים אשראי לעסקים קטנים, לשרטט לנו פרופיל של הלקוח האידיאלי שלהם, ולסמן לאילו לקוחות הם מעדיפים לתת אשראי, ומאילו לקוחות הם מעדיפים להתרחק.

וולף: "מבחינתנו הדברים פשוטים יחסית: אם בית העסק מכבד כרטיסי אשראי, כבר יש לו פוטנציאל מיידי לקבל אשראי, כי אנחנו יודעים לספור רמת סליקה ולממן אותה. זה יכול למנף את העסק ברמה המיידית: אני לא צריך לבקש תוכנית עסקית או ביטחונות, וגם קבלת ההחלטות קצרה מאוד - תוך יום־יומיים".

מולדובן: "אנחנו בודקים אצל הלקוח קודם כל את נושא האמינות: מי הלקוח ומי הבעלים. בשלב השני בוחנים את תזרים המזומנים ואת יכולת ההחזר: אנחנו מקבלים דו"חות כספיים שוטפים ובודקים מי הלקוחות, וכמה צ'קים הלקוחות שלו מחזירים. רק כשאנחנו רואים שהעסק יציב ושנקבל את הקרן שלנו בעתיד, אנחנו בודקים את נושא הביטחונות".

אבני: "אנחנו מתחילים מאמינות ושקיפות: מי הבן אדם, מה ההיסטוריה שלו, מוציאים מאגרי מידע ציבורי על העסק. כשאנחנו רואים עסק שמשתמש בתוכנות מתקדמות ומכין תוכניות בזמן, זה מרשים. הרבה פעמים מנהלי כספים מזניחים את זה כי אין להם זמן; הנזק שנגרם הוא עצום, כי הם לא מצליחים להבין מה קורה להם בעסק. דבר נוסף שהופך את העבודה שלנו לקלה יותר הוא שבעל העסק מבין את העבודה שלו, ולא מתמחר, למשל, מוצרים במחירים זולים מדי".

שיסגל: "אני נמצא בתחום 20 שנה, ואני חושב שאין תחליף לביקור של הפיננסייר בעסק. כשאני רואה אנשים עם חולצה כחולה וגריז מתחת לציפורניים, הם בדרך כלל יקבלו את הכסף. הרצון של בעל העסק לעזור לעסק בזמן קושי משחק תפקיד מרכזי.

"מעבר לזה, יש את הדו"חות ואת תדפיסי הבנקים. כשאני מביט לאדם בלבן שבעיניים, אני יודע אם הוא יהיה מסוגל להחזיר את הכסף שלקח. אבל גם אני, כמובן, עושה טעויות". 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות