אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אושרה ייצוגית נגד מנורה: תפצה בעלי כלי שיט שביטחו באמצעותה צילום: shutterstock

אושרה ייצוגית נגד מנורה: תפצה בעלי כלי שיט שביטחו באמצעותה

התביעה הוגשה נגד חברת הביטוח כיוון שמכרה פוליסות ביטוח לכלי שיט ללא היתר מתאים לכך. סכום הפיצוי אינו ידוע אך התובע העריך אותו במיליוני שקלים

28.01.2009, 14:59 | מארק שון

השבוע אושרה תביעה ייצוגית בבית המשפט המחוזי מרכז נגד חברת מנורה בגין פוליסות לכלי שיט. מדובר בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד חברת הביטוח מנורה על כך שמכרה, באמצעות סוכנות קדר, במשך למעלה מ-10 שנים פוליסות ביטוח לכלי שיט ללא רישיון וללא היתר מהמפקח על הביטוח למכור פוליסות לענף זה. התובע התקשה לקבוע קביעה מדוייקת בנוגע לסכום הפיצוי אך העריך אותה במיליוני שקלים.

התובע, ערן הירש, ביטח את היאכטה שבבעלותו בשנת 2003 באמצעות סוכנות הביטוח קדר וחברת הביטוח מנורה, תמורת 330 דולר. בשנת 2004 התברר כי למנורה אין רשיון להוצאות פוליסות לביטוח כלי שיט.

התובע החל לחשוד בתקינות הפוליסה ופנה, באמצעות עו"ד אילת הלבני, למפקח על הביטוח לברר מיהן החברות המורשות לבטח כלי שיט בישראל. התברר כי מנורה אינה מורשה לבטח בענף זה ולמכור פוליסות. המפקח על הביטוח הטיל עליה קנס של חצי מיליון שקל וניתן לה רישיון מאותה שנה והלאה.

שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, אסתר שטמר, קבעה כי כל מי שהיה לו פוליסה לביטוח כלי שיט של מנורה באחת משבע השנים עד הגשת התביעה - ספטמבר 2004 - ולא קיבל תגמולי ביטוח, יוכל להצטרף לתביעה.

לדברי עו"ד הליבני מדובר בקבוצה של כמעט 15 אלף מבוטחים, שכן כל מי שיש לו כלי שיט מחויב בפוליסה כזאת. לדבריה, בשבע השנים האחרונות שלטה מנורה, באמצעות סוכנות קדר, כמעט באופן בלעדי בשוק הזה.

השופטת לא קיבלה את טענת מנורה כי היא היתה משלמת את הנזק גם ללא רישיון מבטח, וקבעה כי הדבר אינו נותן תשובה מלאה על הדאגה של מבוטח ולא שולל עילת תביעה ישירה בגלל הפרת חובת המבטח לקבל רשיון. "גם אם שילמה מנורה לחלק מן המבוטחים את תגמולי הביטוח, אין בכך כדי להבטיח תשלומם לכל המבוטחים תמיד", כתבה שטמר.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות