אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בגלל המשבר: בוטלה מסיבת הפלייבוי לכבוד הסופרבול צילום: איי פי

בגלל המשבר: בוטלה מסיבת הפלייבוי לכבוד הסופרבול

המגזין, שבמשך 9 שנים ערך מסיבה מפוארת ועמוסת שפנפנות, במהלך סוף השבוע של אליפות הפוטבול, ביטל את ערב הגאלה המתוכנן, כדי לחסוך בהוצאות

29.01.2009, 12:06 | אהרון קורילוף, בלומברג

המגזין פלייבוי, שבמשך 9 שנים ערך מסיבה מפוארת ועמוסת שפנפנות בערב בו מתקיים משחק האליפות של ליגת הפוטבול, ביטל את ערב הגאלה המתוכנן לפני משחק הסופרבול בין הפיטסבורג סטילרס ואריזונה קרדינלס.

ההודעה על ביטול המסיבה של פלייבוי הגיעה, אחרי שהחברה הודיעה מוקדם יותר החודש כי בכוונתה לפטר עובדים, לאחד את חטיבות האינטרנט והדפוס ולהוריד בכ-100 מיליון דולר את ערך הנכסים שבידיה, בעקבות הפסד תפעולי ברבעון הרביעי. בשנה שעברה באריזונה, גבה המגזין 2,000 דולר למסיבת הסופרבול שלו, שנושאה היה נווה מדבר.

גם המגזין ספורטס אילוסטרייטד ביטל את המסיבה שתכנן לאותו ערב, ולראשונה בהיסטוריה, הורידה ה-NFL את המחיר של כמה כרטיסים למשחק הגמר. חברת טיים, המוציאה לאור את המגזינים ספורטס אילוסטרייטד ופיול, הודיעה בנובמבר שתפטר 6% מ-10,200 עובדיה ותקצץ 125 מיליון דולר בעליות התפעול. "לנוכח המשבר הכלכלי, פשוט החלטנו לא לעשות השנה מסיבה", אמר סקוט נובאק, דובר הספורטס אילוסטרייטד.

"אפילו אירוע הספורט הנצפה ביותר בארה"ב לא חסין בפני ההשפעות של המשבר הכלכלי", אומרת אמנדה הולט, דוברת ועדת ארגון המשחק של טמפה ביי, העיר בה ייערך הגמר ביום ראשון הקרוב. הוועדה הורידה את תחזית גיוס החסויות שלה מ-8 ל-7 מיליון דולר.

ההוצאות על מסיבות ירדו לאחרונה במדינת פלורידה, מספר אלכס סינק, גזבר המדינה. "בזמנים טובים יותר היית נכנס למסיבה של הקומישנרים והיו שם ערימות ענקיות של קוויאר, אני מבטיח לך שהם לא יהיו שם השנה", הוא אומר.

בסוכנות הנסיעות הניו יורקית 'פרמייר גלובל ספורט', עסקי הסופרבול חלשים ב-25% בהשוואה לשנה שעברה, מספר נשיא הסוכנות רוברט טושמן. "אפילו אלו שיסעו למשחק מנסים להוציא כמה שפחות", הוא אומר.

חברת החכרת המטוסים הניו יורקית 'מרקיז ג'ט' החכירה את אותו מספר המטוסים כמו בשנה שעברה, אך השנה מספר אנשים חולקים את מטוס הפרטי, אמר סמנכ"ל החברה קן אוסטין. "בשנה שעברה הממוצע היה 4 אנשים למטוס, השנה המטוסים יהיו מלאים לגמרי", הוא אמר.

המבקרים בטמפה יזרימו ישירות כ-150 מיליון דולר לכלכלת העיר במהלך סוף השבוע של הסופרבול, 22.3% פחות מאשר במשחק הגמר של השנה שעברה, שנערך בגלנדייל, אריזונה.

גביע לומברדי. סוף השבוע בטמפה ביי יכניס 25% פחות ממה שהכניס בשנים האחרונות, צילום: MCT גביע לומברדי. סוף השבוע בטמפה ביי יכניס 25% פחות ממה שהכניס בשנים האחרונות | צילום: MCT גביע לומברדי. סוף השבוע בטמפה ביי יכניס 25% פחות ממה שהכניס בשנים האחרונות, צילום: MCT

מסיבה בסגנון נווה מדבר

 

"ברור שהחברות חושבות שאי אפשר להתעלם מהמצב הקשה ומהירידה בביקושים", אמר רוברט קאנטון, שמנתח את תיירות הספורט עבור חברות ראיית חשבון.

מדד החברות שמעניקות חסויות לסופרבול, שמפורסם על ידי בלומברג, ירד ב-29.72% מאז מרץ 2008, בעוד מדד ה-500 S&P ירד ב-35.15% באותה תקופה.

רוב הפרסומות שישולבו במהלך שידור המשחק ברשת NBC נמכרו בפחות ממה שקיוותה הרשת לגבות עבורן, אמר דיק אברסול, יו"ר חטיבת הספורט והמשחקים האולימפיים ב-NBC. אברסול אמר ש-4 ספוטים עדיין לא נמכרו.

100,000 מבקרים

ה-NFL הנפיק לאחרונה כ-1,000 כרטיסים למשחק במחיר של 500 דולר. שאר 71,500 הכרטיסים לאצטדיון נמכרו תמורת 800 או 1,000 דולר. המחיר הממוצע לכרטיס באי-ביי הוא 2,513 דולר, לעומת 3,536 דולר בשנה שעברה.

בחודש שעבר הודיעה הנהלת ה-NFL כי בכוונתה לפטר 150 עובדים, כ-14% מכוח העבודה שלה, ולהקפיא העלאות שכר.

בטמפה, הוועדה המארגנת לא הורידה את תחזית המבקרים שלה. "אנחנו עדיין מצפים לכ-100,000 איש", אמרה הדוברת הולט. מצד שני, גיוס מממנים שישלמו עבור ארגון אירועים ופרסום במהלך סוף השבוע היה "תהליך ארוך יותר" מאשר בעבר, היא אמרה.

בררנים יותר

 

לחיסכון דרכים רבות, אומרת שרין אוטרים, סגנית נשיא לאירועים מיוחדים בחברת רייזורגייטורס פריימספורט מלוס אנג'לס.

"יש חברות ששוכרות חדרים עבור עובדיהם במלונות 3 כוכבים במקום ב-5 כוכבים, או רוכשים כרטיסים לפינות האצטדיון במקום במרכז", אומרת אוטרים, שפעם עסקה בתכנון אירוע הסופרבול עבור ה-NFL. "היום הם יותר בררנים בקשר למי שהם מזמינים" היא אומרת. "זה נראה כאילו התאגיד שואל 'למה אנחנו עושים את זה? מה המטרה?"

באשר לאירועי ה-NFL בטמפה, הכול מתנהל כשורה, אומר דובר הליגה בראיין מקארתי. זה כולל את 'טעם ה-NFL', ארוחת ערב בערב שלפני המשחק, אותה מכינים שפים מפורסמים. בנק אוף אמריקה, שהפסיד 1.79 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, וקיבל סיוע פדראלי של 138 מיליארד דולר, מממן את 'חוויית ה-NFL', קרנבל בנושא פוטבול.

בסופו של דבר, עשוי להיות צד חיובי לכל זה, אמר טושמן. "זו כנראה שנה מצוינת לנסוע למשחק אם אתה מחפש מציאות", הוא אמר. "אני חושב שכולנו מחכים להתאוששות משמעותית בשנה הבאה במיאמי".

NBC מכרה את רוב הפרסומות לסופרבול תמורת 3 מיליון דולר

 

רשת NBC מכרה את רוב הפרסומות לסופרבול בפחות מתחזיותיה. הרשת מכרה לאחרונה 12 ספוטים למשחק, שיערך ב-1 בפברואר, תמורת 3 מיליון דולר כל אחת, ועוד כמה פרסומות תמורת "כמעט 3 מיליון", כך אמר דיק אברסול, יו"ר חטיבת הספורט והמשחקים האולימפיים ב-NBC.

לרשת עדיין נשארו 4 ספוטים למכירה, הוא הוסיף. במהלך הסופרבול יהיו 67 ספוטים לפרסומות, באורך 30 שניות כל אחת, כך מסר דובר NBC בראיין ווקר.

המשבר הכלכלי הכריח את אנשי השיווק לקצץ תקציבים. ג'נרל מוטורס ופדקס הם בין המפרסמות שוויתרו השנה על הסופר בול, בפעם הראשונה בעשור האחרון. במאי, NBC ביקשה 3 מיליארד דולר עבור כל ספוט, 11% יותר מ-2.7 מיליון הדולר שגבתה רשת פוקס בשנה שעברה.

"הספוטים לסופרבול לא נמכרים כמו פעם", אמר טים קלקינס, מרצה לשיווק באוניברסיטת נורת'ווסטרן באילינוי. "הביקוש לא מתממש".

מכירת הפרסומת הפכה לקשה יותר אחרי ה-5 בספטמבר, כשהרשת הודיע שמכרה כבר 85% מהספוטים, אומר אברסול. בשנה שעברה, פוקס מכרה את פרסומת האחרונה ב-29 בינואר, 5 ימים לפני המשחק. אז היו רק 63 ספוטים במהלך השידור.

בראד אדגייט, מנהל מחקר בסוכנות הפרסום הוריזון מדיה מניו יורק, צופה ש-NBC תכניס "קצת" פחות מ-200 מיליון דולר ממכירת הפרסומות במהלך המשחק. פוקס הרוויחה 170 מיליון דולר בשנה שעברה.

בשנה שעברה משך הסופרבול, בו ניצחו הניו יורק ג'איינטס את ניו אינגלנד פטריוטס, מספר שיא של 97.5 מיליון צופים. זה היה המשדר הטלוויזיוני הנצפה ביותר בשנה שעברה. השנה צפוי המשחק למשוך 'רק' כ-90 מיליון צופי טלוויזיה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות