אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"חברות התעופה נאבקות אבל גם ירידה במחירי הדלק לא תציל אותן" צילם: גלעד קוולרציק

"חברות התעופה נאבקות אבל גם ירידה במחירי הדלק לא תציל אותן"

כך אמר מנכ"ל ארגון חברות התעופה הבינלאומי בהודעת סיכום תנועת הנוסעים והמטען ל-2008. מהנתונים עולה כי חלה עלייה מתונה של 1.6% בתנועת הנוסעים הבינלאומית, לעומת גידול של 7.4% שנרשם ב-2007

29.01.2009, 15:29 | יסמין גיל

"2009 צפויה להיות אחת השנים הקשות לתעופה הבינלאומית - אז חיגרו את חגורות הבטיחות שלכם והיו מוכנים לדרך חתחתים ולנחיתה קשה", כך אמר מנכ"ל ארגון חברות התעופה הבינלאומי (יאט"א), ג'יובאני ביסיניאני, בהודעת סיכום תנועת הנוסעים והמטען ב-2008 שפורסמה היום (ה').

מהנתונים עולה כי בשנה החולפת נרשמה עלייה צנועה של 1.6% בתנועת הנוסעים הבינלאומית, זאת לעומת עלייה של 7.4% שנרשמה בסיכום 2007. בהתייחסו לירידה של 4.6% בתנועת הנוסעים הבינלאומית בדצמבר אמר ביסיניאני "חברות התעופה נאבקות כדי להתאים את הקיבולת לירידה החדה בדרישה. עד שזה יתאזן, אפילו ירידה במחירי הדלק לא יצילו את התעשייה מלראות את הקו האדום".

בחלוקה לאזורים עולה כי הגידול המשמעותי ביותר בתנועת הנוסעים הבינלאומית, נרשם באמריקה הלטינית עם עלייה של 10.2%. במזרח התיכון נרשמה עלייה של 7%, בצפון אמריקה עלייה של 2.9%, ובאירופה עלייה של 1.8%. באפריקה, באסיה והפסיפיק נרשמו ירידות של 4% ו-1.5% בהתאמה, בתנועת הנוסעים הבינלאומית בשנה החולפת.

תנועת המטען הבינלאומית רשמה עלייה של 4% בשנת 2008, בדומה לעלייה של 4.3% שנרשמה בסיכום 2007. ואולם דווקא בחודש דצמבר האחרון, חלה צניחה משמעותית של 22.6% בתנועת המטען, בהשוואה לדצמבר אשתקד.

"ירידה של 22.6% בתנועת המטען הבינלאומית היא חסרת תקדים", אמר ביסיניאני, "אפילו בספטמבר 2001, כשחלק גדול מצי המטוסים בעולם היה מקורקע - הירידה הייתה רק 13.9%". יצוין כי מטען אווירי משמש להובלת 35% מהטובין הנסחר בעולם.

ב-2008 רשמו חברות התעופה הפסד של 5 מיליארד דולר, ויאט"א צופה הפסד נוסף של 2.5 מיליארד דולר ב-2009, בהתבסס על מחיר חבית של 60 דולר. כמו כן, מעריכים בארגון כי תירשם בשנה הנוכחית ירידה של 3% בתנועת הנוסעים וירידה של 5% בתנועת המטען. רווחי התעשייה צפויים לרדת ב-35 מיליארד דולר - מ-536 מיליארד דולר ב-2008, ל-501 ב-2009.

"בזמן המשבר הכלכלי יאט"א קוראת לשינויים משמעותיים בתעשייה, בהם שינוי מבנה הבעלויות", אמר ביסיניאני, "כמעט בכל תעשייה אחרת ניתנת האפשרות למיזוגים בין-גבוליים בין עסקים, כשזה הגיוני. כדי לצלוח את המשבר הזה, חברות התעופה זקוקות לאותם חוקי ניהול".

תגיות