אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יבואנית הונדה השיקה את הג'אז החדשה; צפי המכירות ל-2009 נמוך ב-50% לעומת 2008

יבואנית הונדה השיקה את הג'אז החדשה; צפי המכירות ל-2009 נמוך ב-50% לעומת 2008

1,035 רכבים של דגם הסופר-מיני נמכרו בשנה הקודמת. השנה מתכננת היבואנית, חברת מאיר, למכור כ-500 רכבים בלבד. ההפרש בין הגרסה המשודרגת של הג'אז, עם מנוע 1.4 ותיבה רובוטית, נמוך בכ-1,000 שקלים ממחיר הונדה סיוויק 1.8 ליטרים

29.01.2009, 16:52 | ליאור גוטמן

חברת מאיר, יבואנית הונדה, השיקה היום (ה') רשמית את גרסתה החדשה של הג'אז, מכונית הסופר מיני שמתחרה בפז'ו 207 ובטויוטה יאריס.

הדגם החדש, שנבחן בעבר ב"כלכליסט", ישווק בשלוש גרסאות. הראשונה מצוידת במנוע בנפח 1.2 ליטרים, שמפיק 90 כוחות סוס, אליו תשודך תיבת הילוכים ידנית בלבד. הדגם השני, שמצויד במנוע בנפח 1.4 ליטרים, שמפיק 100 כוחות סוס, ישווק עם תיבת הילוכים ידנית, או רובוטית, בעלת שישה הילוכים.

בהונדה מבטיחים ללקוחות צריכת דלק נמוכה במיוחד, לצד מרחב פנימי ויכולות איחסון יוצאות דופן בקטגוריה. בנוסף, מצוידות כל גרסאות הג'אז בשש כריות אוויר ובמערכת בקרת יציבות אלקטרונית.

לצד יתרונות המכונית, עומדת בפני מאיר בעיה עיקרית, בדמות עלייה חדה במחירי הג'אז החדשה: הגרסה הבסיסית, בנפח 1.2 ליטר, תעלה 116 אלף שקלים, כאלפיים שקלים יותר ממאזדה 3. מחירה של גרסת ה-1.4 כבר זינק ל-121 אלף שקל ותוספת תיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית תעלה ללקוח 133 אלף שקלים. לשם השוואה, בעבור כאלף שקלים נוספים יוכל הלקוח לרכוש הונדה סיוויק אוטומטית, המצוידת במנוע בנפח 1.8 ליטרים.

עוזי גונן, מנכ"ל חטיבת המכוניות הפרטיות במאיר, מסביר שהעלייה האחרונה בשערי היין חייבה את היצרן לייקר חלק מדגמי המכוניות ואכן, כל גרסאות הגא'ז נכללות בקבוצת הדגמים שמתייקרת. בהונדה טוענים, שבשנה החולפת מכרה מאיר 1,035 יחידות מדגמי ג'אז היוצאת, למרות שמחירה של זו היה גבוה באלפי שקלים מהמתחרות האחרות בקטגוריה.

הדבר מוכיח, לדברי גונן, שחלק מלקוחות החברה מחפשים מכונית עירונית-מודרנית, שמשלבת צריכת דלק נמוכה עם מרווח פנימי נדיב, כך שמחירה הסופי של המכונית לא מהווה שיקול יחיד בהליך הקנייה. ולמרות דברים אלה, צפי המכירות של הג'אז החדשה לשנת 2009 נקבע ל-500 יחידות - חצי מסך הרכבים שמכר הדגם בשנה שעברה.

תגיות